• Tottelina

Vit prick på ena bröstvårtan

Nån mer än jag som fått en vit prick på bröstvårtan efter 3-4 månaders amning? Mitt på ena bröstvårtan är en vit prick, som gör lite ont när man tar på den. Tror inte det är torsk, men undrar vad det kan vara?

• Svar på tråden Vit prick på ena bröstvårtan
  • HaJoMi

Det är säkerligen en "white-spot". Har för mig att det är torkad mjölk, hudavlagringar och annat mys som inte bebisen orkat suga med sig. Upptäckte själv en i helgen på mitt högra bröst. Vet inte hur man får bort dem bäst, men jag klämde min och efter ett tag gav den med sig. Gjorde dock ont efteråt.

• ballerina

Jag fick också en sån efter ett par veckors amning. Var på amningsmottagningen då det rent ut sagt gjorde jä½§"ligt ont att amma. De sa att det var en stängd mjölkgång som Mira verje amning lyckades suga upp. De försökte också peta bort stoppet med en akupunkturnål . AJ! I alla fall, det lyckades inte och fick info att detta skulle ge med sig. Måste tyvärr säga att det gjorde det inte för mig i alla fall. Hade jätteont, blödde, grät när jag ammade från det bröstet (inte alltid, ibland var det bättre vilket gjorde att jag stod ut och tänkte att nu är det nog över) tills jag slutade amma när var 7½ månad. Hoppas att det går bättre för dig och att det försvinner!

• marsbebis

Jag hade oxå en vit prick på högra bröstvårtan när min lille kille var 3 månader och när jag frågade mvc-tanten på efterkontrollen om det så sa hon att det berodde på att han hade sugit lite för hårt - en sugblåsa alltså. Hon sa oxå att den skulle gulna och trilla av om några dagar och det gjorde den!

Svar på tråden Vit prick på ena bröstvårtan