• Fru Humla

blir du dålig i magen av light-läsk?

jag får ont i magen och blir dålig av bara ett litet glas light-läsk.
    är det bara jag eller finns det fler?
    kan det vara en allergi?

Gå gärna i mina fotspår men låt mig kliva ur dem först!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden blir du dålig i magen av light-läsk?
  • Beckah82

Ingen aning, jag dricker inte sånt snusk jag dricker riktig läsk när jag dricker läsk. Blir inte dålig i magen av den iallafall.

♥ Bitchens blogg ♥ beckahbitch.blogg.se/
  • Fru Humla
    Beckah82 skrev 2009-01-10 21:41:32 följande:
    Ingen aning, jag dricker inte sånt snusk jag dricker riktig läsk när jag dricker läsk. Blir inte dålig i magen av den iallafall.
    nej inte jag heller men ibland hamnar man hemma hos nån som bjuder på fun-saft el läsk från soda-stream å de essenserna är det ju nästan jämnt sötningsmedel i så då får det bli vatten för mig. iof bra för hälsan men lite tråkigt...
  • Kristin24

nej blir bara illamående då jag tycker det smakar för sött med light, är riktigt läbbigt.

Go och glad Kexchoklad
  • Rulltrappa

ja, jag får magknip, åtminstone av aspartam. suckralos har jag faktiskt inte testat.

• Fru Humla

japp det är sjukt äckligt men jag måst eundvika allt med sötningsmedel kan inte ens ta en resorb- vätskeersättning för att det ger motsatt effekt i magen*morr*

• Lincon

Nej, dricker det ganska ofta ändå

• Klarisen

jag får magsmärtor av allt light heter, speciellt drickan!! och tuggummi, halstabletter med sötmedel

usch!!

dålig mage kommer jag inte ihåg för jag har inte druckit light på evigheter men minns magsmärtorna

Svar på tråden blir du dålig i magen av light-läsk?