• jenny99

Vad är nyskick?

Jag har lagt ut flera serier/boxar på tradera.
    Alla har jag sett en gång.

I objektbeskrivningen skrev jag i Nyskick,ljög jag då?
    Eller vad menas med ordet nyskick*?Måste jag göra tillägg i objektbeskrivningen (bud lades direkt) om att jag sett den 1 gång?

• Svar på tråden Vad är nyskick?
  • inze

Nyskick borde väl betyda ungefär att man tittat en gång och förpackningen är som ny. Är den helt ny brukar man väl skriva just det  ofta att det står att den där är inplastad.

• Gollum

Jag skulle nog själv tolka/använda ordet "Nyskick" som mening att saken i fråga är som ny.

Vad det nu än må vara, kan den/det vara några år gammal, använd många ggr... fast ändå vara i nyskick. Som den såg ut/fungerade när jag köpte saken.

• Tokmajja

Enligt mig, kan en våg vara använd 500 gånger och kallas för "nyskick" sålänge den inte är sliten utan "ser ut som ny" och naturligtvis fungerar som en helt ny.
    Är det nytt, skriver man nytt - obruten förpackning eller liknande
    är det använt och litet slitage på den, skriver man öhh, ja. typ allt mellan ja ni vet, "lite slitage", "fräsch" men enligt mig och egna erfarenheter varken "nyskick" eller "begagnad"
    Men nyskick är en vara som nästan inte ser använd ut, men som är det....

Dock kan folk bedra en lite. Jag har varit med om varor som skrivits "så gott som nyskick" på, och blivit mäkta besviken!

• jenny99

Jag skrev Nyskick och vill verkligen inte ljuga.

Jag skrev även under TILLÄGG att jag sett boxen en gång.
    Tror det blir bra så,men tack för era svar.

Svar på tråden Vad är nyskick?