• Pusselbiten86

Vilken Crosstrainer har du? Bra/ dålig? Pris? Köpt?

Undrar vilken sorts Crtosstrainer ni har?
    Var har ni köpt den?
    Kostar?

Finns de olika program?
    Och olika mätningar på kroppen

Berätta allt

Bra och dåligt!

Så man vet vad man ska köpa!

Noah 0605, Thias 0707, Liten F/D 19 Okt 08
  • Svar på tråden Vilken Crosstrainer har du? Bra/ dålig? Pris? Köpt?
  • Jazmina

Vi har en orbitrec (osäker på stavning). Den kostade ca 1200kr och jag är kanon nöjd med den. Det finns mätningar t.ex. distans, förbränning och hastighet. Sen kan man oxå ställa in motstånd så att det blir jobbigare (som att springa i uppförsbacke).

• Charmiz

Har en tunturi c30 kostade runt 9000 jättestabil och skön maskin. Har intervall och hjärtfrekvens och lite olika typer av program, el-magnet bromsad.

• Gyllenhammar
    Har en OrbiTrac 2000, den kostade 895 kr, den e köpt på Jula. Jag e jätte nöjd me den..
    Man kan ställa in motståndet.
    Å det finns Speed, Time, Calorie, Distance å Scan på den..
  • Martini Bianco

Har en Orbitrek Elite tror jag den heter, med extra magnetisk motstånd. Kostade runt 3000 kr inkl det extra motståndet och påbyggnaden vilket för att den går jämt och framför allt tyst.
    Har mätare som mäter allt möjligt, och jag är väldigt nöjd med den. Den är tyst och går jämt - har inget att anmärka på.

Köptes via Twins (tv-shop) och levererades och bärdes upp till mig.

• LanaLee

Jag funderar på att köpa en för runt 1600:- på rusta,
    var tidigare inställd på att köpa en orbitrekk men provade en hos några bekanta och det var så 'högt steg'eller hur jag ska säga, så det gjorde jätteont i ryggen/svanken efter en stund.

Men det beror nog mest på att jag är kort o har jättekorta ben,
    och hittils när jag har smygprovat den på rusta så verkar den passa mina taxben.

Men det får vänta med inköp tills jag är frisk, inte sjukskriven och kan jobba igen, så jag har några pengar att köpa en för.

Svar på tråden Vilken Crosstrainer har du? Bra/ dålig? Pris? Köpt?