11,5 cm lång fot; skostorlek?
Lillan är 8,5 månad och ha stooora fötter! Hon har börjat gå och dämed måste jag köpa skor åt henne så hon kan strosa ute. Men vilken storlek är det?
Lillan är 8,5 månad och ha stooora fötter! Hon har börjat gå och dämed måste jag köpa skor åt henne så hon kan strosa ute. Men vilken storlek är det?
Här har du bra information med storleksskala: www.barnskobutiken.se/tips_o_rad.html
Enligt min skosticka så är det storlek 17. Men prova i affären för säkerhets skull, storlekarna kan skilja ganska mycket beroende på modell och märke.
Mitt råd är att du tar med dig lillskruttan till skoaffären så hjälper personalen dig att mäta fot och sko så det blir rätt.
(min gosse har väl runt en 14cm = stol 22/23 vinterkänga med plats för tjocksocka)
beror nog helt på skor...vi har 22-23 i vinterskorna och dottern har 12 cm.
Hade tänkt kola begagnade skor på typ Tradera.....
Hade tänkt kola begagnade skor på typ Tradera.....
17? kan inte stäma, hon hade ett par finskor i stl 18 och de är super små nu....
Jempa L skrev 2009-01-10 22:29:51 följande:
du ska nog ha ca stl 21-22-23 beroende på hur skon är!! prova i butik med hjälp!!
man ska ha 1½ cm ÖVER... skit viktigt för deras fötter att det inte är trångt!! dem kan växa fel då.
Tack Lutar åt att köpa 21 så räcker de i vinter....
När vi mätte alwas fot var den 11cm. Då sa han i butiken att en stor 19 eller en liten 20 skulle passa perfekt.