• j och c

Är i v 4+5 och vaknar ur-tidigt vissa nätter!!

herregud vad e detta? jag kan inte sova längre...

Varför har mitt sömnbehov blivit helt konstigt? Jag e jättetrött på kvällarna och dagarna men så kan jag vaka as-tidigt vissa dagar...

Igår kväll mådde jag mer illa än vanligt och min bröst var jättespända...jag var tvungen att ta på mig en mjuk sporttopp...jag sover inget bra när jga får såna här hormon-toppar??? Eller vad händer?

Nån som har varit med om detta? jag är ju bara i v 4+5, hur ska detta sluta? Har inte varit med om detta i de tidigare 2 grav, som visserligen slutade i ma, men ändå...

• Svar på tråden Är i v 4+5 och vaknar ur-tidigt vissa nätter!!
  • Gumsibumsan

Hej! Jag är också någonstans i v fyra, fem och har också jättemycket problem redan. Mår illa som in i hel-ete och äter jättemycket, mina bröst gör ont och jag bara undrar om jag kommer överleva min graviditet. Detta är den första och jag har inte hunnit ställa om mig mentalt så ligger vaken om nätterna.

• wedding2009

Just sömnen har varit väldigt jobbig för mig med. Nu är jag i vecka 6 (5+5), och sedan veckan innan förväntad mens har jag vaknat runt 5.30-6.30 varenda morgon. Precis som du, j och c, så är jag sjukligt trött under dagen och kvällen (även om jag tar en tupplur på lunch/eftermiddag), men trots detta kan jag inte sova på morgonen...skitjobbigt. Och eftersom det började någon vecka innan jag visste om att Lill-Pajen huserar i magen så beror det knappast på tankeverksamhet runt Bebis heller...bara hoppas att det blir bättre.

• MRobson

samma här...vaknade kl 8.00 idag på en lördag o var hur pigg som helst. Då har jag innand et varit vaken ett antal gånger oxå...rastlös på nåt vis

• Chica80

Jag går in i vecka 8 (7+0) idag och har haft problem med sömnen de senaste två veckorna. Somnar jättegott på kvällen för då är jag såååååå trött, men sedan vaknar jag runt 4-5 på morgonen och är helt klarvaken!! Det är så fruktansvärt irriterande för jag vet att jag kommer att bli trött på dagen.
    Har också varit öm i brösten ett tag nu och de har blivit helt enorma! Det gör så ont att ha mina vanliga BH:ar för de har blivit alldeles för små. Nu använder jag bara ett linne hemma på kvällarna så de får fritt spelrum
    Kan glatt meddela att illamåendet har börjar avta och jag börja känna mig som en människa igen, skönt!
    Kram på er och stort grattis!

• lilletrille

Jag var precis likedan..Från vecka 5 till vecka 8 ungefär hade jag sömnproblem. Jag hade väldigt stärka symptom så jag vaknade av illemåande vid 5 på morgonen. Dessutom hade jag problem att somna om när jag hade varit uppe och kissat, vilket jag gjorde rätt ofta.
    Det händer mycket i kroppen, man har mycket i huvudet, och det tar lite tid att ställa om sig. För mig gick det över i alla fall :)

• pio ny

Kan tipsa er som har väldigt ont i brösten om att inhandla amnings bh:ar. Jag köpte mina två första igår och det är hur skönt som helst! De ger mer stöd än en vanlig bh.

Själv är jag i vecka 5 och vaknar också väldigt tidigt. Jag har börjat vila en kvart på eftermiddagarna under fikarasten och är redo för sängen klockan 19. Men jag får väl se det positivt, jag har inte varit sen till jobbet under den här tiden :-P (något som jag tyvärr haft mkt problem med tidigare pga att jag är så morgontrött egentligen)

• JeckaH

Känner igen mig i att vakna tidigt och ha svårt att somna om. Jag är i v 7 och detta började redan i v 5. Jag somnar ibland så tidigt som sju på kvällen och är dödstrött och är förvisso trött vid 4 på morgonen också, men då sätter illamåendet och värmen i kroppen igång så att jag har svårt att somna om. Oftast efter att jag har gått upp på toa, vilket jag måste göra 1-2 gånger per natt.

• priiinsen

hehe jag känner också igen mig. senaste 3 dagarna har jag vaknat mellan 06-07 när jag egentligen inte behöver gå upp förrän 08 åtminstone :-0

• winterangel85

Oj vad jag känner igen mig. Jag vaknar också supertidigt, oftast innan klockan ringer men är så trött på dagarna & kvällarna.. Jag hoppas att sömnen återgår till det normala inom kort..

• sponen

Hej är oxå enligt tabell i vecka 5. Jag vaknar oxå jätte tidigt och tyckte att det var skönt att läsa att jag inte är ensam. Jag har bara läst att man ska vara jätte trött och det rä jag på kvällen.

Jag har oerhört spända bröst och de har växt llite grann kul:)

• Gondola

j och c skrev 2009-01-11 04:46:41 följande:

herregud vad e detta? jag kan inte sova längre... Varför har mitt sömnbehov blivit helt konstigt? Jag e jättetrött på kvällarna och dagarna men så kan jag vaka as-tidigt vissa dagar... Igår kväll mådde jag mer illa än vanligt och min bröst var jättespända...jag var tvungen att ta på mig en mjuk sporttopp...jag sover inget bra när jga får såna här hormon-toppar??? Eller vad händer? Nån som har varit med om detta? jag är ju bara i v 4+5, hur ska detta sluta? Har inte varit med om detta i de tidigare 2 grav, som visserligen slutade i ma, men ändå...
    Det är bara början. Jag plussade i augusti-08 och har inte sovit en hel natt sen dess. Ibörjan va det pga av att jag behövde upp och kissa på natten eller konstiga drömmar. Nu i v37 så vaknar jag nästan alltid vid kl 03:00 på natten och ligger vaken i ca 2 timmar!!! Inte alls kul då man inte ens har sin bebis än:)
  • sofy 90

Men hallå alla! Jag plussade igår och kan över huvudtaget inte sova inatt. Vill sova för min lill lilla mages skull..Men då var inte jag den enda. Inte konsigt att jag inte sovit bra den senaste veckan?

Svar på tråden Är i v 4+5 och vaknar ur-tidigt vissa nätter!!