• myran10

present till 3 åring, gillar bokstäver

Min äldsta dotter fyller 3 om någon vecka och jag vet inte riktigt vad jag ska köpa, men hon gillar bokstäver, undrar vad "DEN" bokstaven heter och vad som börjar på "DEN" osv, är det någon som vet ngt man kan köpa som har med bokstäver att göra, spel, tavla eller vad som helst som kan vara roligt.
    Eller har ni andra förslag som man kan köpa till en tjej som fyller 3 år.

• Svar på tråden present till 3 åring, gillar bokstäver
  • Lady Namárië

Min treåring gillar också bokstäver. Några av favoritsakerna är:

*PC-spelen Kalle Kunskap (brukar finns att köpa på t. ex ICA Maxi). Det första heter Lekstugan, och innehåler bla spelet Bokstavståget.

*Produkter härifrån: http://www.abcars.info/ (i alla fall boken brukar finnas på nätbokhandlar)

*Bokstavsmemory (stor bokstav på ena brickan, liten på den andra och ungefär samma bild på båda)

Once upon a time we grew up on stories and the voices in which they were told /Taylor Mali
  • Villemol

Min son fick 5 myrorboxen i julklapp och älskar den....
    Fick även en magnettavla med bokstäver som han grejjar med dagligen. Mkt bra grej!

• Pistou

Fem Myror-filmerna är jättebra! Dem har vår 3-åring tittat på sen han var 1,5 år och han var riktigt tidig med att kunna bokstäver och siffror.

Kylskåpsmagneter i form av bokstäver och siffror är annars en kul grej som ofta sysselsätter sonen.

People don't care how much you know until they know how much you care.
  • mj82

det finns en bok som heter "liten skär och alla bråkiga bokstäver" eller nåt sånt. den älskar vår dotter som är tre.

• myran10

Fem myror boxen låter kanon, den får det mog bli.. men är intresserad av magnettavlan med, är det någon som vet var man hittar en sån?

• JadeVoong

bokstavsmagneter, bokstavsdator med ljud så hon hör hur de olika bokstäverna låter...

• tjej1979

Magnettavlor för väggen finns tex på IKEA om ni har vägarna förbi där.
    På leksaksaffärer kan det ofta finnas set med magnetbokstäver och en liten magnettavla till.
    Vi har satt upp en liten whiteboard på väggen till magneter.

• Ciccilionaa

Elsa Beskows alfabetspussel!
    Och Jan Löfs ABC-bok.
    En hit!

C

• Jennie L

Min pojke fick en "dator" med knappar med alla bokstäver och siffror, samt en del former redan när han var ett för han var så intresserad av siffror. När man trycker på knapparna så säger en röst bokstavens namn och ett ord som den börjar på. Han springer jämt omkring och pekar på bokstäver och säger: U - uggla, E - elefant, A - anka osv. Han är strax över två nu och känner igen vissa ord, som sitt namn, mamma, pappa osv. (Även ICA, Elgiganten, Willys osv, men det är nog inte "datorns" fel...)

• Maijlo

Det finns golvpussel med bokstäver. Jättekul! Det är stora bitar i typ liggunderlagsmaterial som man kan bygga med. En variant om ni har bra golv, plast eller sten, är att måla en hopphage med vattenfärg blandat med diskmedel och skriva bokstäverna i rutorna. Det är ingen present, men en kul lek! man kan hoppa ord eller bara säga bokstäverna när man hoppar.

Svar på tråden present till 3 åring, gillar bokstäver