• Räddharen

Vilken är bästa skötväskan?

Hej
    Vilken är bästa skötväskan?

Jag fattar inte heller om det är det är mest praktiskt med att ha en "inbyggd" skötdel eller om det är bättre att ha den löst utan att behöva ta itu hela väskan.

Vilket fördrar ni- inbyggd eller lös?
    Och gillar ni att ha den på ryggen eller på handtaget på vagnen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-11 09:18
    Det är förresten en Teutonia Fun som vi har som barnvagn, om det nu påverkar.

• Svar på tråden Vilken är bästa skötväskan?
  • La Lola

Den bästa är en helt vanlig väska/ryggsäck enligt mig.

En handduk och/eller en bit plastad frotté så har man en skötbädd oxå.

*mamma till Alma 8½ år, BF i mars med nr 2 (efter 3 års försökande)*
  • La Lola

O just det...på handtaget skulle jag aldrig hänga en väska.

• kokos

La Lola skrev 2009-01-11 09:14:46 följande:

O just det...på handtaget skulle jag aldrig hänga en väska.
    Varför inte?
  • Glenn77

Vi har baby björns senaste. den har en liten väska i sig med en liten sköttbädd. Den är stor och går att ha som både väska och ryggsäck. Vi är mycket nöjd med den.

• mandelblomma

förstår inte vitsen med skötväskor.
    Köp en ny snygg vanlig väska i stället o packa sakerna i :)

• La Lola
    kokos skrev 2009-01-11 09:16:40 följande:
    Varför inte?
    Skulle aldrig våga på dagens vagnar med dessa böjbara handtag.
    Känn som om det belastas i onödan (jag litar inte på såna handtag helt ärligt).

O sen om de är väldigt välfyllda o tunga så blir ju vagnen så vinglig.
  • kokos

La Lola skrev 2009-01-11 09:26:57 följande:

Skulle aldrig våga på dagens vagnar med dessa böjbara handtag.Känn som om det belastas i onödan (jag litar inte på såna handtag helt ärligt). O sen om de är väldigt välfyllda o tunga så blir ju vagnen så vinglig.
    jaha okej
  • kokos

mandelblomma skrev 2009-01-11 09:25:49 följande:

förstår inte vitsen med skötväskor.Köp en ny snygg vanlig väska i stället o packa sakerna i :)
    Precis så tänker jag också
  • ludenben

Har en skötväska från Ullared. Den passar oss bra... skulle inte kunna tänka mig att slösa massa pengar på en skötväska. Hade jag inte hittat den på ullared hade jag köpt den på stadium som man har som en vanlig väska sen...

• Hannah74

Vi köpte en jättebra för 99 på stadium

Vi hade en innan med lös skötbädd. tyckte detverkade bäst istället för att veckla ut halva väskan.

Nu är vår lille pojk äntligen här-världens vackraste! Och i april-09 får han en lillasyster!?
  • annlu748

www.busloppan.se/shop/&head_id=0

Denhär har vi och den är suuuuuuuuuuuuuuper, iofs dyr men endå. Tänk att alltid ha en barnstol med sig så att barnet kan sitta på en vanlig stol om det inte finns barnstolar. Den är väldigt rymlig och bra sidofack, skötbädd. Så den fungerar ifrån start enda tills barnen sitter själva och inte behöver denna kudde.

Men som sagt, det funkar lika bra med en vanlig väska, men detta var ett givet köp för oss då vi även reser en del och det ärinte lika vanligt utomlands med barnstolar som här hemma

Svar på tråden Vilken är bästa skötväskan?