• wozzgirl

Snälla svara snabbt. Packa in bröllopspresent som vanligt paket eller så man ser innehållet?

Jag bor i Finland och iaf i de trakterna där jag bor så har man som tradition att inte paketera in bröllopspresenten som vanliga paket utan att packa in de så att man ser innehållet. Typ bara sätta ett band runt eller ha presenten i en "öppen låda"..

Men nu började vi fundera.. är det samma tradition i Sverige? Jag vill helst inte göra bort mig...

Snälla svara snabbt för vi åker imorronbitti....

• Svar på tråden Snälla svara snabbt. Packa in bröllopspresent som vanligt paket eller så man ser innehållet?
  • Bea 84

Tradition vet jag väl inte om det är, men oftast slår man in presenten i papper. Dock inte om det är en stor present, t ex brevlåda, träd osv. då räcker det med rosett. Men slå du in presenten i papper!

• Linsen

Vi fick bara väl inslagna paket på vårt bröllop och de bröllop jag varit på har det varit lika på. Synd egentligen - det skulle ju spara en massa tid (och man skulle slippa vara nyfiken ) om det var som i Finland!

• giz

å vad tråkigt att se vad det e i fast det är nog en smaksak

• Linsen

giz-> Inte när man är en nyfiken gäst på ett stort bröllop där paketen öppnas dagen efter när man inte är med...

• Vem vet

vackert papper och massor av krussiduller

• Miss Cee

Det finns inga riktiga regler för detta, båda alternativen är lika rätt.

Eftersom fler och fler väljer att inte öpna presenten i gästers närvaro så är det ju upp till er som givare att besluta om ni vill att folk ska få se vad ni ger eller inte. =)

• Gumsemums

På vårt bröllop fick vi bl a en kristallkrona, fåtölj mm stora föremål. Jättefina men jobbiga saker att ta hem från lokalen.
    Vi fick kort med foton på dem. Superlätt att ta med hem och de "riktiga" sakerna lämnades hemma hos oss med löfte om att vi inte skulle kika i förväg. Med papper om naturligtvis!
    Alla nappade naturligtvis inte på detta vilket resulterade i en onödigt lång och för vissa gäster en tråkig stund.

• wozzgirl

Från TS:
    Jag gjorde som så att jag fixade en låda med vackert papper o sen ett "lock" i lådan så man kunde öppna den och kika vad som fanns inuti.

Jag märkte att det fanns både inpaketerade presenter och öppna presenter på bordet på deras bröllop.
    Personligen tycker jag att det är kul att se vad de får i present.

Svar på tråden Snälla svara snabbt. Packa in bröllopspresent som vanligt paket eller så man ser innehållet?