• marzieh

Brukar duge pannkaka med sylt till ditt barn, hur gör ni+

Jag ska göra lite pannkaka till min son (8 mån), för första gången , hittade recept men undrar hur ni gör?

• Svar på tråden Brukar duge pannkaka med sylt till ditt barn, hur gör ni+
  • Laura05

Vispar ihop smeten och steker plättar/pannkakor på en plåt?

• h8him

Lite smör i en stekpanna, Häll på smet så det täcker botten + lite extra. Vänta en stund tills smeten torkat på ovansidan. Vänd pannkakan och låt steka tills du ser att den är gyllenbrun på undersidan.

• Lady Namárië

Hur menar du? Kall eller ljummen pannkaka är toppen att skära i bitar och låta barnet plocka själv med.

Tänk på att inte ge för mycket första gången. Pannkaka är "tung" mat och kan ge magknip om man är känslig mot mjölkprodukter eller gluten.

Once upon a time we grew up on stories and the voices in which they were told /Taylor Mali
  • Hanna36

Jag gör på vetemjöl, mjölk och ägg... inget salt eller socker.. till en 8-månaders hade jag inte gett sylt heller..

• marzieh
    Hanna36 skrev 2009-01-11 11:55:27 följande:
    Jag gör på vetemjöl, mjölk och ägg... inget salt eller socker.. till en 8-månaders hade jag inte gett sylt heller..
    tycker om ditt barn?
    (utan socker)men bra , jag ska prova idag
    hur mycker använder ni mjölk?
  • lisadragon

Man kan byta ut mjölken mot vatten.
    Jag har alltid gjort pannkaka med vatten, eftersom jag själv inte klarar mjölk.. Nån dag ska väl sonen också få pannkaka, men än är det nog för tidigt..
     Sylt skulle jag inte ge, men hemmagjord äppelmos! Det är gott!!

• Miiiaaa

Jag gör som vanligt, men tillsätter inget salt.
    Hon får lite fruktpuré på. Har gett pannkaka från 8 mån tror jag.

• StaffenAssar

Du kan ge med mosad banan eller köpa frysta hallon att tina och ge istället för sylt. Eller barnmatspuré, typ mango eller så kan du också ha iställer för sylt.

• kaveldun

Min son (20 månader) får inte sylt till sina pannkakor. Han äter dem med keso och grönsaker, men han tycker att det är jättegott!

Ett beibsleende kan lysa upp en hel dag!!
  • Hanna36
    marzieh skrev 2009-01-11 12:03:06 följande:
    tycker om ditt barn?(utan socker)men bra , jag ska prova idaghur mycker använder ni mjölk?
    Mina barn älskar det!
    Jag brukar göra: 1 dl vetemjöl, 2,5 dl mjölk och 1 ägg. Blir ca 4 pannkakor.
Svar på tråden Brukar duge pannkaka med sylt till ditt barn, hur gör ni+