• Svanflikkan85

Effektiv Ungsrengörning?

Hej Allihopa!
    jag behöver tipps opch råd. har en vidrig ugn och behöver få den ren. Men alla de saker ajg testat får den inte tillräckligt ren!

Finns det ngt som gör den så ren att den ser ny ut????
    Typ skum eller ngt??? Måste verkligen få ren den helt och hållet. Hela ugnen!!!!

• Svar på tråden Effektiv Ungsrengörning?
  • eec82

mr mussel eller hur det stavas, gör våran ugn ren å fin... men e starkt medel... doftar inte gott, svårt att andas av det.

• Svanflikkan85

Okej, men inte farligt för småbarn eller gravida??
    Eftersom jag är precis i slutet på graviditeten....

• eec82

vet faktiskt inte om det är de de flesta rengöringsämnen med starka kemikaler ska man kankse undvika... har BF 13/1 så känner att det inte spelar någon roll om det skulle sätta igång något.

• eec82

den finns ju på ICA, coop osv du får läsa där har ingen hemma just nu så kan inte läsa på tyvärr.

• Svanflikkan85

jo jag ska göra det.. är så less på att aldrig få rent i ugnen helt. Alltid ngt fastgrott man inte får bort...

• Maj bebis

Mr muscle är grymt. Gjorde rent vår ugn igår. fyyy

• Åsa Lund

Säger bara: SÅPA!
    Gnid in hela ugnen med såpa, sätt på 100 grader, starta fläkten (det luktar lite), låt stå en kvart.
    Låt svalna, torka ur med vatten, klart!

Lycka till!

• sorba

Jag tycker såpa är värdelöst om man jämför med Mr Muscle. Men låt skummet vara kvar i ugnen under natten och han god ventilation, för det luktar starkt.

• Svanflikkan85

Åsa Lund skrev 2009-01-11 20:38:55 följande:

Säger bara: SÅPA! Gnid in hela ugnen med såpa, sätt på 100 grader, starta fläkten (det luktar lite), låt stå en kvart. Låt svalna, torka ur med vatten, klart!Lycka till!
    har testat det.. fick inte den så rent som jag ville
  • Svanflikkan85

sorba skrev 2009-01-11 20:41:09 följande:

Jag tycker såpa är värdelöst om man jämför med Mr Muscle. Men låt skummet vara kvar i ugnen under natten och han god ventilation, för det luktar starkt.
    Då ska jag köpa mr muscle. Får ha balkongdörren öppen över natten, =)
Svar på tråden Effektiv Ungsrengörning?