• stiletto

prisbild-London?

Min sambo ska åka till London i februari och undrar över prisbilden på mat och dryck.

Vad kostar t ex en öl, kaffe?

och när det gäller mat så kan man ju undan rätt billigt med snabbmat men hur är det med restauranger? som Sverige eller dyrare?

Jag själv har fått bilden av att London är en rätt dyr stad men vet ju inte om det stämmer eller inte.

Någon som kan hjälpa?

• Svar på tråden prisbild-London?
  • 3mamman

Jo det har ju varit dyrt där, men med aktuell valutakurs är väl pundet ganska svagt nu eller? (dvs borde löna sig att handla i London osv.)

• Puffig Pingla

Det som framförallt är dyr i London är boendet. Har han det fixat så är det helt ok priser på tex öl och kaffe som du föreslog.
    Vad det gäller mat så är det precis som hemma helt beroende på vilka restauranger man väljer. Jag skulle nog säga att generellt ligger prisbilden på restaurang motsvarande den här hemma. Men det går ju att äta tex kinesiskt och indiskt väldigt billigt.

• figurehead

Jag tycker inte det var så jäkla dyrt där. Var på fotbollsresa våren 07. Men det har ju kanske ändrat sig lite.

• Mrs Cykel

Jag skulle säga att det är dyrare i London, iaf när jag bodde där för 1,5 år sen. Vet dock inte vad finanskrisen har gjort med priserna sen dess, men om man vill äta lunch på en "vanlig" restaurangkedja så är det ganska svårt att hamna under £10.

Men visst, det finns ju naturligtvis alla varianter på prisnivåer, men generellt är nog det mesta dyrare.

• Senap

Boendet är dyrt. Shopping är något billigare än svenska priser.
    Mat är ganska dyrt dvs som i Sverige.
    Det billigare pundet borde dock göra allt lite billigare just nu.

My sugar is raw
  • stiletto

ok, tack för svar!

Då får budgeten beräknas på svenska mått/priser då

Svar på tråden prisbild-London?