• Bempa

Varför vill han inte sätta på henne???

Vår labb hane, har hemma en tjej som löper nu! Han varit hos henne flera gånger, o nu tog vi hem dom hit idag. Men han verkar inte fatta, eller vill han inte bara?
    Är vår hund gay?

Dom är båda 4 år i år. Finns det nåt knep så man kan få till det

Life is like a dick, when things get hard, fuck it!
  • Svar på tråden Varför vill han inte sätta på henne???
  • annsedi

Kan det vara så att tiken är väldigt dominant? Eller hanen väldigt undergiven? Jag har hört att man bör ta tiken till hanen för parning - hon är inte lika dominant på okänd mark... Har hon passerat höglöp? Om tiken "ställer sig" och hanen försöker betäcka så går det ju att hjälpa till lite genom att "styra in den". Ibland kan det hjälpa att hålla i tiken så hanen får chans att upptäcka henne i lugn och ro, men det förutsätter ju att han visar lite eget intresse...

• Bempa

IOfs är vår grabb ganskaundergiven tyvärr. Borde kanske ha testa på hemmaplan tidigare. Hon har löpt i 14 dagar så tiden rinner verkligen ut. Får väl se vad som händer under kvällen o natten.
    Tack för ditt svar!

• köttbullelydnad

Är tiken mitt inne i höglöpet då? Annars är ju tikar oftast hyfsat motsträviga och ointresserade.

• Pallas

Är det första gången han betäcker (heter det så med hundar?)? Har för mig att det inte är ovanligt att förstagångshanar har lite svårt att fatta galoppen.

• Bempa
    köttbullelydnad skrev 2009-01-11 17:12:24 följande:
    Är tiken mitt inne i höglöpet då? Annars är ju tikar oftast hyfsat motsträviga och ointresserade.
    Japp, 14:e dagen. Tiken är väldigt sugen på vår grabb, hon gör allt för att få hans uppmärksamhet
    Pallas skrev 2009-01-11 17:16:48 följande:
    Är det första gången han betäcker (heter det så med hundar?)? Har för mig att det inte är ovanligt att förstagångshanar har lite svårt att fatta galoppen.
    Japp, det är första gången, o det verkar precis som om han inte fattar alls...
  • VulgusProfanum

Hon kanske inte är i höglöp riktigt ännu. Eller så är det helt enkelt så att de två inte passar ihop.
    Man ska lita på hundarnas instinkter när de vägrar att para så kan det vara något som inte stämmer dem emellan rent genetiskt.

Don´t pee on my leg and tell me it´s raining
  • Bempa
    VulgusProfanum skrev 2009-01-11 17:30:26 följande:
    Hon kanske inte är i höglöp riktigt ännu. Eller så är det helt enkelt så att de två inte passar ihop.Man ska lita på hundarnas instinkter när de vägrar att para så kan det vara något som inte stämmer dem emellan rent genetiskt.
    MM, har också funderat på det. När systerns tik löpte, då var han ju intresserad, men fick inte
  • VulgusProfanum
    Bempa skrev 2009-01-11 17:37:45 följande:
    MM, har också funderat på det. När systerns tik löpte, då var han ju intresserad, men fick inte
    Aha intressant
    Det kan ju vara så att de här två inte passar ihop.
    Don´t pee on my leg and tell me it´s raining
  • bebis08

Tro mig, det är inte alltid man får till det....
    Vi har alltid reservhanar på lager ifall att

♥ Triss i tjejer -93, -96, -00 & Melvin oktober -08 ♥ ---> www.elmida.se
  • tinkerbell

varför para två hundar som inte passar ihop,,dvs hanen ska alltid vara bättre än den tilltänkta tiken,för att det ska bli bra avkommor,,för det e väl detta ni vill med de blivande valparna,,att de ska vara bättre än föräldrarna,,alla som avlar vet om detta,,annars så ska man inte para,innan man kan allt om avel.

• Lovan
    Bempa skrev 2009-01-11 16:28:37 följande:
    Vår labb hane, har hemma en tjej som löper nu! Han varit hos henne flera gånger, o nu tog vi hem dom hit idag. Men han verkar inte fatta, eller vill han inte bara? Är vår hund gay? Dom är båda 4 år i år. Finns det nåt knep så man kan få till det
    Stackars liten! Inte lätt när man inte förstår hur man ska göra.

Vår hanhund har vi inga som helst bekymmer med att ha runt löptikar. För han skulle inte kunna vara mindre intreserad än vad han är. Ni kan gissa hur förvånade tikarna är när han bara strosar förbi o inte ens lyfter på ögonbrynen åt dem när de krumbuktar sig.

Det gör ingenting om man är lite dum. Bara man är söt.
  • Bempa
    tinkerbell skrev 2009-01-12 14:05:55 följande:
    varför para två hundar som inte passar ihop,,dvs hanen ska alltid vara bättre än den tilltänkta tiken,för att det ska bli bra avkommor,,för det e väl detta ni vill med de blivande valparna,,att de ska vara bättre än föräldrarna,,alla som avlar vet om detta,,annars så ska man inte para,innan man kan allt om avel.
    Vi kan det med avel, o hanen är en underbar hund, svårt att hitta nån bättre. Det är ju just därför ägarna till tiken vill ha just honom
  • Kulla85

Jag vet hanar som vägrat para när husse/matte är med, de är helt enkelt för undergivna och törs inte. Varit med på en schäferparning också där hanen i princip var överlydig och bara parade på husses kommando

Går det inte så går det inte, det är den bittra sanningen. Är tiken blodprovad/gjort utstryk så ni vet att det är höglöp? Vissa hanar är bara intresserade under själva höglöpet, och hon kan ju ha ett kort sådant, tex bara någon timme.

Men låt inte hundarna vara tillsammans hela tiden, då tappar de flesta hanar intresset efter ett tag, låt dem var ifrån varandra och försök sedan igen.

• MillanB

Det inte omöjligt att hon inte är i höglöp än. Jag parade min tik runt 20 dygnet och hanen var totalt ointresserade innan. Tiken ville tidigare men inte hanen. Sen kan det vara bra att låta dom vara lite ifred. alltså släppa ut dom i en stor hage/trädgård så dom kan slappna av lite.

Sen finns det vissa hundar som inte vill för att dom inte passar ihop. Men ge det en vecka till så kanske dom har funnit varandra.

Svar på tråden Varför vill han inte sätta på henne???