• RonjaLi

Alltomdagis.se !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har hittat en jättebra sida där man kan se betyg och själv betygsätta förskolor.

www.alltomdagis.se

• Svar på tråden Alltomdagis.se !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • regret

Sonens förskola fanns inte med.. bor i Sthlms län

• Skrik och Panik

Inte vårt heller, bor i Västmanlands län

• AnnaNs
    Svar på #1
    regret skrev 2009-01-11 20:25:04 följande:
    Sonens förskola fanns inte med.. bor i Sthlms län
    Går väl att lägga till, vad jag minns.
  • Jessica med Seth

Vår skola finns inte heller med. Den är toppen och får höga betyga av oss. Men jag skulle aldrig vilja lägga ut reklam om den, då söker det ännu mer barn dit och grupperna tvingas bli ännu större.

• AnnaNs
    Svar på #5
    Jessica med Seth skrev 2009-01-12 09:43:50 följande:
    Vår skola finns inte heller med. Den är toppen och får höga betyga av oss. Men jag skulle aldrig vilja lägga ut reklam om den, då söker det ännu mer barn dit och grupperna tvingas bli ännu större.
    Varför skulle grupperna bli större för, brukar man inte ha ett maxantal platser eller hur funkar det?
  • RonjaLi

AnnaNs skrev 2009-01-12 14:55:40 följande:

Svar på #5Jessica med Seth skrev 2009-01-12 09:43:50 följande:
    Varför skulle grupperna bli större för, brukar man inte ha ett maxantal platser eller hur funkar det?
    Helt riktigt!
    Det är inte antalet sökande som avgör hur många platser som finns.
  • Jessica med Seth

Nix, hos oss beror det på kön. Tidigare hade vi 12-13 barn på avdelningen. Nu är vi uppe i 16 eller 17. Vi har inget maxtak, det beror på hur stor kön är har fröknarna förklarat på föräldramötet när vi föräldrar var uppröda över nerdragningarna. Alltså, skulle fler ställa sig i kön till mina barns dagis hade det blivit större grupper. Det har varit tal om 18-20 barn/grupp, men om det sedan blir verklighet vet man aldrig.

• AnnaNs
    Svar på #8
    Jessica med Seth skrev 2009-01-13 16:39:08 följande:
    Nix, hos oss beror det på kön. Tidigare hade vi 12-13 barn på avdelningen. Nu är vi uppe i 16 eller 17. Vi har inget maxtak, det beror på hur stor kön är har fröknarna förklarat på föräldramötet när vi föräldrar var uppröda över nerdragningarna. Alltså, skulle fler ställa sig i kön till mina barns dagis hade det blivit större grupper. Det har varit tal om 18-20 barn/grupp, men om det sedan blir verklighet vet man aldrig.
    Låter inte speciellt genomtänkt, men visst är det en privat förskola så får de betalt från kommunen per barn. Sedan kan de ju med säkerhet säga vad de vill till föräldrarna. Låter inte riktigt seriöst, men jag är heller inte insatt helt i situationen.

mvh // AnnaNs www.familjeliv.se/hem/annans/presentation.php
  • Jessica med Seth

Det är en kommunal förskola.

• AnnaNs
    Svar på #10
    Jessica med Seth skrev 2009-01-13 20:14:56 följande:
    Det är en kommunal förskola.
    Oj.. hum.. så det kanske är så att kommunen där du bor måste se till att de täcker behovet eller hur funkar det?
  • Jessica med Seth

Ingen aning om hur det funkar... jag vet bara att antalet barn har ökat och personalen minskat. När vi klagade fick vi höra att vi inte nått maxgränsen ännu... därför vill man inte göra reklam för skolan precis..

• AnnaNs
    Svar på #12
    Nä det kan jag förstå, låter ju vansinnigt, hur många barn går det per pedagog?
  • Jessica med Seth

Jag vet inte det är 2 st 50%, 1 st 100% och 1 st 70%... men det är ganska många 15-timmars-barn

• RonjaLi

Jessica med Seth skrev 2009-01-13 20:36:51 följande:

Ingen aning om hur det funkar... jag vet bara att antalet barn har ökat och personalen minskat. När vi klagade fick vi höra att vi inte nått maxgränsen ännu... därför vill man inte göra reklam för skolan precis..
    Nej då är det ju precis som du säger, för att ni ännu inte nått maxgränsen.
    Men man går inte över maxgränsen för att fler ställer sig i kön.
  • Jessica med Seth

Nej men jag vill inte ens ha mina barn kavr på den förskolan om det ska vara så mycket barn som det är enligt maxgränsen. Det var så jag menade.

• AnnaNs

Jessica med Seth skrev 2009-01-14 11:11:51 följande:

Nej men jag vill inte ens ha mina barn kavr på den förskolan om det ska vara så mycket barn som det är enligt maxgränsen. Det var så jag menade.
    Vad är maxgränsen då? Vet du det eller vet de det?
  • Busbellan
    Jessica med Seth skrev 2009-01-13 20:36:51 följande:
    Men då är det antagligen så på alla förskolorna i kommunen, inte bara på "er" förskola
    Mamma till Nora, August och Ella
  • AnnaNs
    Svar på #18
    När det kommer till kommuner kan man aldrig veta eller?
Svar på tråden Alltomdagis.se !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!