Vad är ditt midjemått?
Om du inte vet så är det dags att ta fram måttbandet
Midjan mäter man där höftbenet slutar har jag fått lära mig.
Och ni som är gravid eller fött barn för 2 veckor sen behöver ju kanske inte rösta
Om du inte vet så är det dags att ta fram måttbandet
Midjan mäter man där höftbenet slutar har jag fått lära mig.
Och ni som är gravid eller fött barn för 2 veckor sen behöver ju kanske inte rösta
Har gått ner från 103 cm till 97 cm där jag ligger idag (mätte faktiskt i morse ). Ska ner en bra bit till så jag ligger under gränsen där man riskerar fler sjukdommar, tror det är 80-88 eller nått sånt för kvinnor.
62 cm.
Ganska exakt 70 idag men ska ha mens snart så är nog ett par cm smalare i vanliga fall.
78 cm.
66,5
60
Matillin skrev 2009-01-11 20:21:20 följande:
70cm vissa dagar och andra 69cm. Beror helt och hållet på dag och vad jag ätit osv.
68 har jag nu.
73 cm
83 cm och håller på för fullt att minska det
66cm..
Just nu 67.
Matillin skrev 2009-01-11 19:42:48 följande:
Hmm.. Vart sitter midjan igentkligen? Enligt de flästa tabeller är det ju
typ precis vid de sissta revbenen..
Vid navelhöjd sitter midjan (var man har naveln beror iofs på ens kroppsform), mellan slutet av revbenen och början på höftbenen!
75
Det här med att mäta midjan tycker jag är bullshit! När jag var underviktig, vägde typ 48 kg till 170 cm hade jag väl ett midjemått på 70 + cm. För att jag skall lyckas få ett midjemått på under 70 cm skall jag vara anorektiskt smal. Nu har jag BMI på 22 och har ändå kring 82 i midjemått.
I Anna skippers du är vad du äter fanns det tjejer som vägde typ 20 kg mera än mig men hade ändå ett midjemått på 74 cm. Fattar inte???
Gulmaskros skrev 2009-01-23 16:24:36 följande: