Imorgon börjar jag med Atkins dieten. Några som hänger på??
Nu har ett år gått sen jag fick min son & har fortfarande några kilo at gå ner.
Imorgon startar jag med Atkins.
Här kan vi ju stötta varandra & byta recept.
Nu har ett år gått sen jag fick min son & har fortfarande några kilo at gå ner.
Imorgon startar jag med Atkins.
Här kan vi ju stötta varandra & byta recept.
Puffar =)
vad är atkins?
Jag e juh inte direkt insatt i detta.. men vad får man/får man inte äta då? =) Jag har inte ätit frukost än så jag kan hänga på =)
Är atkins och LCHF typ samma sak?
Gi rivstart, LCHF, Atkins typ samma sak olika namn.
ät inga varor med mer än 5 g kolhydrater per 100 gram. Ät under 20 gram kolhydrater totalt per dag i första fasen.... sen ökar man på lite smått tills man hittar balans och står still i vikt.
Simpelt så länge man inte ska på restaurang eller är bortbjuden på middag för där är det sällan anpassat för lågkolhydratiker.
Månsekattan, hur går det för dig?
Jag har själv kört på denna metoden i en vecka nu. Tappat 2 kg.. det är skönt att det händer lite. Och snabbt går det med.
Frukost idag, en tonfiskröra, nån salami skiva och en halv avokado. Tur man får äta iaf..hatar dieter då man går runt o är hungrig hela tiden.
Hej tjejer, började idag, med bacon o ägg till frukost, kändes lite äckligt på slutet... men går man ner så är det bara att hålla ut.
Hej hopp, tänkte hopa in här jag med , är nu inne på min åttonde dag på atkins start!
Tänkte kolla med er om ni upplever er "hårda i magen"?
Har ni huvudvärk?
Är ni törstiga typ hela tiden?
Hur gör ni, tränar ni?
Vore glad för lite svar....
Nej, inte hård i magen. Tvärtom, men det är visst normalt åt bägge håll. Huvudvärk är också inget konstigt..vanligt dom första veckorna. Törsten kommer väl av den salta maten skulle jag tro. Om man nu äter mycket bacon osv.
Träna...nej, det är dålig på. Lat lat lat..men jag måste försöka ta tag i det.
Hur mycket har du gått ner på dina 8 dagar då?
Ser att tråden fått liv igen. =)
På måndag har jag hållt på i 4 veckor & nu har jag gått ner 6 kg. Det värsta me dieten e ju frukostarna. Är sååå trött på omelett & hårdkokta ägg.
Jag har oxå varit hård i magen, men i Atkins boken stod d ju att man ska äta några vitaminer eller va d kanske linfrö för att hålla magen i trim.
Sötsuget är hårt ibland, men jag har hittat några "bra" chocklad. "CANDEREL" heter märket. Jag hitta dom på City Gross. Goda som bara den! Ett choklad på 27 g innehåller 10 kolhydrater & 5 g kostfiber. Men eftersom du drar bort alla kostfiber så återstår ju endast 5 kolhydrater! =)
Har ni några goda middagstips som ni vill dela me er?
MuKo skrev 2009-02-04 20:09:13 följande:
Jag har vitaminer + omega 3 kapslar som jag tar varje morgon "för att smörja" systemet, har slutat med att äta ost nu,så man får väll avvakta ett par dagar och se om det blir någon ändring!
Grattis månsekatten till 6 kilo på en månad, när jag körde med cambridge en månad gick jag knappt ner 5 kilo!
Nu funkar magen bättre, kan det vara för att jag inte ätit ost sen i onsdags?