• Bebis0607

Vilka områden är "Dåliga" områden i VÄSTERÅS????????

Behöver er hjälp...!
    Letar lägenhet i Västerås och undrar vilka områden man ska undvika? Vi är en familj med två små barn och jag kan ingenting om Västerås.
    Är väldigt tacksam om ni som vet svarar på detta :)

• Svar på tråden Vilka områden är "Dåliga" områden i VÄSTERÅS????????
  • Shirley

Råby, Vallby... skulle iaf inte jag flytta till :)

• Bebis0607

Tack så mycket:)
    Några fler områden man ska undvika???

• Pappatilltwins

Alltså, det går inte att generalisera.
    Ska ni köpa lägenhet så ser man ofta hyra/inköpspriset som riktlinje.
    Oftast är det så att höga hyror och låga insatser är sämre områden och låghyr med höginsats bra område.
    Det finns bra områden på råby/fredriksberg och sämre.
    Likaså vallby, bra och sämre områden där också.

Vi bor i ett sk. dåligt område. Bjurhovda.
    Kunde inte ha valt ett bättre ställe. Pulkabacke med lampa 100m bort. Gratis utomhus pool på sommaren, tennisbanor, isrink på vintern. Lugnt område där det aldrig är bråkigt.
    Området 400m bort är helt annorlunda med mera stök.

Så här är det på alla områden i hela stan förrutom mälarstrand kanske..

• Bebis0607

Vi tittar efter en hyresrätt.

• Lovan
    Pappatilltwins skrev 2009-01-11 21:54:10 följande:
    Alltså, det går inte att generalisera. Ska ni köpa lägenhet så ser man ofta hyra/inköpspriset som riktlinje. Oftast är det så att höga hyror och låga insatser är sämre områden och låghyr med höginsats bra område. Det finns bra områden på råby/fredriksberg och sämre. Likaså vallby, bra och sämre områden där också. Vi bor i ett sk. dåligt område. Bjurhovda. Kunde inte ha valt ett bättre ställe. Pulkabacke med lampa 100m bort. Gratis utomhus pool på sommaren, tennisbanor, isrink på vintern. Lugnt område där det aldrig är bråkigt. Området 400m bort är helt annorlunda med mera stök. Så här är det på alla områden i hela stan förrutom mälarstrand kanske..
    Häftigt! Då måste vi bo på ungefär samma ställe.

TS:
    Skulle kanske inte rekommendera Råby/Skälby. Men annars vet jag inte riktigt... Är nog ganska svårt att hitta hyresrätter här i stan har jag hört, så leta leta leta.
    Hoppas att ni hittar nåt bra ställe där ni kan trivas.
Svar på tråden Vilka områden är "Dåliga" områden i VÄSTERÅS????????