• Tindra06

khao lak eller kata i thailand??

hej...

Vi har varit i Thailand 2 gånger tidigare men tänkte åka dit nu i mars igen... Vi väljer mellan kata beach och khao lak. Vi vill ju har semester paradiset men måste ju ändå finnas affärer att gå i på kvällarna. Vi åker med vår då 3:Åriga dotter. Vad tycker ni som varit där. Vilket är mysigast och minst turistigt? och finns det nog med affärer på de båda ställena m.m
    kjam tez

• Svar på tråden khao lak eller kata i thailand??
  • ajmaj

Har varit i Khao Lak (innan tsunamin), och det var väldigt mysigt. Inte alls exploaterat och turistigt, det var som en liten by. Det fanns ganska mycket affärer och restauranger, trots att det var litet.
    Men nu vet jag inte hur det är där, det är ju nästan fem år sen och mycket kan ju ha hänt iom återuppbyggnaden...

• Tant T

Vi var i Kata Beach 2003 och ska till Khao Lak nu om en månad. Vi gillade Kata jättemycket men då var det bara jag och och sambon, nu åker vi med 2 1/2-åriga dottern och hennes mormor så det blir ju en annan slags resa. Det ska bli spännande att se hur Khao Lak är!

• Tindra06

tack... Svårt att välja man vill ju ha både mysiga lugnet och affärer

• thorn

Kom hem från khaolak igår. Har tidigare varit på kata. Båda ställen är jätteturistigt. Går ej att gå på gatan i byn, då det tjatas om taxi, massage eller ngn jävla t-shirt hela tiden.
    Skulle nog välja en öde ö istället....om du vill bort från turister i thai.

• Susiepie

JAg tycker kata är ätte trevligt vissst att det är försäljare och så men jag gillar lite sånt :):) Skulle inte klara att vara på ett ställe på en öde strand jag vill ha shopping folk och fart :) Samtidigt som vi valde en lugn resort att dra oss tillbara på det var SUPER! :):)

Livet är fullt av kärlek!
  • Tindra06

Finns det affärer och sånt på khao lak eller måste man åka in till typ patong????

• Susiepie

Jag tror det är jätte fint i Kao Lak allt är ju rätt nytt och fint där antaligen efter Tsunamin träffade några som varit där och sedan kom till Kata och dom tycte det var lite olustigt därmed massro med lappar om försvunna barn och så men dom tyckte det var fint annars!

Livet är fullt av kärlek!
Svar på tråden khao lak eller kata i thailand??