Anonym skrev 2009-02-16 15:36:37 följande:
kände du inget alls av att du var gravid..?
Nej, men omständigheterna var inte riktigt normala...

Jag hade nyligen opererat bort gallblåsan vid en titthålsoperation. Samtidigt passade en gyn på att leta efter endometrios omkring livmodern och äggstockarna. Efter op fick jag komplikationer och jag låg inlagd på sjukhus pga infekterad bukhinna. Mådde självklart uselt och magen var sullen och öm. Hade en del småblödningar till och från och trodde att det kanske berodde på titthålsoperationen eller att mensen krånglade eftersom det inte var så länge sen jag var gravid. Många veckor senare började jag dock tycka att det var lite konstigt att magen fortsatte att vara svullen - och till och med verkade att bli _mer_ svullen... Jag kände mej lite illamående och febrig fortfarande men sänkan visade att jag inte längre hade nån infektion i kroppen. En dag sa maken att jag var lika grinig nu för tiden som när jag var gravid. Mensen var nu lite sen men HUR skulle jag ha kunnat bli gravid??? Först låg jag inlagd på sjukhus och sen hade jag så ont i magen att jag inte kunde stå upprätt på en månad.. Inte riktigt läge för nån vuxenbolibompa...

Så för att motbevisa maken köpte jag ett test och ni kan ju föreställa er min förvåning när jag fick ett starkt och fint plus...

Ett par dagar senare fick jag en kraftig blödning och trodde att ett mf var på väg, men ett vul på gynakuten visade en sprattlande liten krabat. Och att jag var gravid i v 12! Med andra ord var jag gravid redan när jag opererades men eftersom jag precis hade haft min "mens" då misstänkte jag självklart inget. Blev först orolig att alla mediciner skulle ha skadat fostret men grabben är nu 1½ år och mår hur bra som helst! Jag fortsatte att blöda till och från till v 15 och fick aldrig nån förklaring till varför. Moderkakan låg lite lågt så kanske var det pga det.
Blev ett långt svar...