• Magdissz

Behöver hjälp och tips angående matstol!!!!

I februari ska vi döpa våran son som blir 6,5 månad. Från min sida av släkten tänkte vi önska oss en matstol till honom. Har varit helt inne på att köpa en Rock Star Baby matstol, tycker den är supersnygg.

Tills vi köper en egen så har vi lånat ikeas antilop med bricka från min mamma eftersom sonen har börjat äta puréer och det är så smidigt att mata honom när han sitter i den.

Nu till mitt problem, är det bäst att ha en matstol som har en bricka framför sig eller vad ska man tänka på?
    Den vi är intresserade av har ingen bricka utan då får man ställa skålen på bordet.

Detta är vårat första barn så vi vet inte vad som är bäst för framtiden.
    Vill helst inte ha en ikea, tycker den är för plastig och vill helst ha något "finare" till sonen.

Vore tacksam för tips och vad man borde tänka på.

• Svar på tråden Behöver hjälp och tips angående matstol!!!!
  • challe 1

jag skulle nog välja en utan bricka. eller en bricka som går att ta av. som ikeas antilop tex. för när barnet blir lite större vill den ju vara med vid matbordet med resten av familjen inte sitta vid sidan av. vi har aldrig haft bricka hon har haft sin tallrik direkt på bordet och det funkar utmärkt.

• kubiken

hej har en tripp trapp till vår son. kan användas långt upp i åldrarna, ställbar så de sitter alltid bra. köpte beg på blocket men finns i många nya färger.

• piggen

Vi har använt antilop med bricka men nu när sonen fyllde 1 fick han en tripp trapp. Visst är det smidigt med bricka men vi vill att han ska sitta med vid bordet nu istället för en bit ifrån. Det kändes lagom att byta nu.

Rock star stolen tittade vi på också, supersnygg och samma funktioner som en tripp trapp.

• Magdissz

Då lutar det åt Rock Star Baby som vi ville från början. Läste också att den är höj och sänkbar vilket är väldigt bra.

Man använder väl stolen en längre tid utan bricka än med?

• saris2008

Det beror väl på hur slabbigt det blir när han äter, oss hos skulle en utan bricka inte funka för då skulle vi få klä in hela killen i typ galon eller nåt, brickar skyddar rätt bra tycker jag. Han har suttit och ätit i stolar utan brickor och det är ingen rolig historia även om man skjuter in stolen under bordet blir ju byxor och allt ändå nedkletat.

• chokladmamma

googlar men hittar ingen bild på rockstar stolen, kan någon länka kanske??

• La Linda

vi fick precis en brio grow, den tycker jag är snygg och man kan köpa till bricka =)

• Finesse
    challe 1 skrev 2009-01-11 23:13:15 följande:
    jag skulle nog välja en utan bricka. eller en bricka som går att ta av. som ikeas antilop tex. för när barnet blir lite större vill den ju vara med vid matbordet med resten av familjen inte sitta vid sidan av. vi har aldrig haft bricka hon har haft sin tallrik direkt på bordet och det funkar utmärkt.
    lite ot nu.. men hur kan man ta bort brickan på antilopen.. jag har försökt å försökt.. men det funkar ju inte!
  • mami79
    Finesse skrev 2009-02-21 17:48:11 följande:
    lite ot nu.. men hur kan man ta bort brickan på antilopen.. jag har försökt å försökt.. men det funkar ju inte!
    D e bara att vinkla brickan uppåt o dra ut den från dess hål.
    ♥ Emilio ♥ Miguel ♥ Antonio, mina underbara barn, mami älskar er ♥
  • Finesse
    mami79 skrev 2009-02-21 17:55:46 följande:
    D e bara att vinkla brickan uppåt o dra ut den från dess hål.
    ok.. nu gjorde jag på ett helt annat sätt.. tog tag i brickan på inner sidan å slet allt jag kunde.. loss fick jag den.. för första gången på 1 år!!
  • mami79
    Finesse skrev 2009-02-21 17:59:09 följande:
    ok.. nu gjorde jag på ett helt annat sätt.. tog tag i brickan på inner sidan å slet allt jag kunde.. loss fick jag den.. för första gången på 1 år!!
    Grattis
    ♥ Emilio ♥ Miguel ♥ Antonio, mina underbara barn, mami älskar er ♥
  • Viewsonic

Hade den billigaste Antilop från Ikea först, bytte sen till Tripp-trapp.

Svar på tråden Behöver hjälp och tips angående matstol!!!!