Falsk krupp eller astma? eller båda?
Jag har en dotter på 3 1/2 år, som återkommande får svår hosta, ofta i samband med förkylning. Blir som värst på natten. Som nu har jag vart hemma med henne flera dagar. Så länge hon tar det lugnt och stannar innomhus så hostar hon inte så farligt, är inte snuvig inte feber eller nåt. Men sen när hon lagt sig och sovit ca 4-5 timmar vaknar hon är snuvig och är jätte slemmig i halsen och hostar mycket och intensivt. händer ofta att hon hostar tills hon spyr. Detta scenario är återkommande. Jag har vart hos läkare med henne tidigare. De säger att "det är så med små barn, finns inte så mycket de kan göra" . Men jag tycker inte detta känns normalt. Känner ingen annan med samma symtom. Hon har haft det såhär sen hon var liten bebis. Men det är något bättre på sommaren. Hon är ofta väldigt trött också har ett stort sömnbehov, samtidigt som hon är "överaktiv" . Det är svårt att få henne att ta det lugnt. Under "hostperioderna" så räcker det att jag går utanför dörren en dag, dvs låter henne vara ute en stund, och jag VET att det kommer bli ett helvete på kvällen /natten. slår aldrig fel. Det blir att hålla henne innomhus, vilket hon tycker är jätte tråkigt, hon ber mig om att få gå ut. Ska göra ett nytt försök imorgon bitti med läkare, ska ringa till barnmedicin. HUr ska jag få dem att lyssna/ ta mig på allvar?