• millers

hjälp! det gör ont o svider i magen!

det känns skumt i övre delen av magen, typ magsäcken så det är inte i livmodern som det känns..
    Det är som en svidande smärta o magen är petöm på mitten.
    Fick det igårkväll o har det fortfarande nu på¨morgonen.. :(

nån som vet? är i vecka 17 förresten..

• Svar på tråden hjälp! det gör ont o svider i magen!
  • maximum

magsjuka på G?
    Kanske har du ätit nåt dåligt. prova med en samarin så du återställer balansen i magen.

• millers

tog precis en samarin så kanske det lägger sig.. tack!
    hoppas verkligen inte att det är magsjuka, för jag ska till Thailand på fredag..

Kan det va nån halsbränna, har ingen aning om hur det känns för det har jag aldrig haft. Men då borde väl inte magen va öm, det känns väl mer i halsen.. ??

• coolchick

Det låter som halsbränna eller magkatarr. När jag får magkatarr svider det som fasen i magen.

Den 8 april -09 blir det bebis! www.mimariatherese.blogg.se
  • maximum

Halsbränna är ju magsyra som trycker upp.
    Ta med samarin eller nåt annat sånt på din resa.
    Är i v34 och har halsbränna jämt och haft det sen v17.
    Nåt annat som hjälper att förebygga det, är kolsyrat vatten.
    Undvik stark mat och kaffe.

• Kajsa 72

Om det inte blir bättre testa med Losec!

• Kajsa 72

Om det inte blir bättre testa med Losec!

• Pernilla3

ja det låter sannerligen som magkatarr och är det det så undvik alltför stark och fet mat. Köp losec på apoteket och ta med dig på resan för det är inte säkert att det går att få tag på i thailand.

Själv har jag magkatarr och har haft det i många år och det blir värre i samband med grav för min del. Då finns inget annat som hjälper än losec.

Hoppas det går över och att du får en trevloig semester!

• millers

ja magkatarr skulle det kanske kunna vara.. har googlat lite på det och det verkar stämma. Ska väl prova losec och hoppas att det hjälper.

• optimisten

Jag äter omeprazol en gång per dagen som är ett liknande preparat som losec men jag har ändå obehag och sveda i magen. Då har jag tagit bort allt med syra, läsk, alkohol, och fett. Någon som varit med om liknande?

• Pernilla3

optimisten:Vad är styrkan på dina tabletter?

• Pernilla3

Kanske behöver du öka dosen eller dela upp den på två ggr/dag.
    Själv äter jag 40 mg/dag.

• optimisten
    Pernilla3 skrev 2009-01-18 13:42:22 följande:
    Kanske behöver du öka dosen eller dela upp den på två ggr/dag.Själv äter jag 40 mg/dag.
    Har du varit på någon undersökning av magsäcken?
  • J R

Åhh....jag fick likadant inatt. Fast det känns inte alls idag.

Tryckte och fick en svidande känsla där revbenen går ihop.
    Hade på mig ett par trosor som satt lite för tight så jag tänkte om det var det , samt att jag inte ätit sen 16-tiden. Åt en rejäl middag så jag var liksom inte hungrig alls på kvällen.

Gick upp o drack lite mjölk. Tyckte dock det blev värre. Blev lite illamånde o kallsvettig. Men till slut så försvann det.
    Men eftersom det var i övre delen av magen så kan det ju inte vara bebisen som for illa...

• Pernilla3

optimisten; nej det har jag inte, trots att jag haft mina problem sedan 16-års ålder. Blir som värst under grav och denna grav pratade läkarna om en gastroskopi men ville vänta till efter v 12 och då började jag bli bättre så det gjordes aldrig någon.
    Är inte så överdrivet sugen på att göra någon heller. Behandlingen blir ju ändå den samma om man upptäcker magsår (40 mg losec/dag) och finns helicobacter med i bilden så får man ju även antibiotika.

Svar på tråden hjälp! det gör ont o svider i magen!