• Anonym (svampen)

Svamp, hur fort verkar medicinen? (canesten)

Hej..

Jag har fått svamp igen. Brukar få det lite då och då men denna gång kliar det nåt enormt! Köpte canesten igår och tog första tabletten igår kväll men det kliar lika idag. Hur fort brukar tabletterna hjälpa? Jag skulle ta tre dagar i rad och jag kommer inte ihåg hur det har varit de andra gångerna jag haft svamp.

• Svar på tråden Svamp, hur fort verkar medicinen? (canesten)
  • Anonym (svampen)

Ingen som kan hjälpa?

• Anonym

När jag har svamp brukar jag köpa pevaryl , funkar ju likadant som Canesten. Köper både med vagiatorer och salva, och för mig brukar det ta ca en dag att jag börjar känna någon lindring. Rekomenderar alltså även salvan för smörjning utvändigt samtidigt. Tror att efter två piller bör du känna nån bättring, men ta även den 3:e.

• Anonym (svampen)

Jodå jag tänkte ta alla tre men hade hoppats att det skulle vara bättre redan idag. Kör på salvan med men det svider så hemskt när jag smörjer på den...

• Anonym (Samma igen)

Jo, för mig brukar också salvan svida nå kopiöst, men jag smörjer i vetskap att det bli bättre Inge kul med svamp

• Zharlotte

Har tagit gynodactarin-vagitorier nu i tre dagar och den första dagen känns allt VÄLDIGT mycket värre, det kliar och bränner och är besvärligt när den "vita medicinen" kommer ut. Men det är bara att stå ut, när du tagit din tredagarskur och väntat nån dag utan medicin, om det inte känns bättre då skall du kontakta vårdcentralen för att få receptbelagt piller som man tar via munnen. Eller så kan dom ge andra råd.

• Anonym (svampen)

Tack för svar, det känns lite bättre nu faktiskt.. men imorse var det som eld där nere.. får väl lägga mig tidigt ikväll med den andra tabletten och hoppas på det bästa!

Svar på tråden Svamp, hur fort verkar medicinen? (canesten)