• Åsa hjärta Alex

Vov mjukmat (hund)

Vi har haft problem att få i våran hund sitt torrfoder och testade därför att blanda det ihop med Vov mjukmat och plötsligt försvann allt från skålen med god aptit.
    Min fråga är hur näringsrikt Vov mjukmat egentligen är?
    Hur mycket av hans egentliga dagliga dos torrfoder ska han få om man blandar ut det på detta sett?
    Torrfodret han äter heter Nutra Nuggets

mvh

• Svar på tråden Vov mjukmat (hund)
  • Splach

istället för att blanda ut med något skräp..
    Köp färkfoder och ha i någon matsked om dagen i fodret, så slipper du oroa dej över att han ej får i sej det han behöver.

• HelleGbg

alla mjukmat som säljs i butiker(katt & Hund)
    är rena skiten.
    vatten i mängder och noll i näring....
    så ge han det INTE!

• Åsa hjärta Alex

vad är färkfoder?

mvh

• Ancha

Jag använder Vov till hundens mat, det har vi alltid gjort.
    Kanske inte det bästa, jag vet inte men det är så pass lite i maten och hundarna älskar det och äter gärna maten.

• Splach

färskfoder.. Ska det stå!

Tex bravo, nordic mm..

Ancha skrev 2009-01-12 10:05:16 följande:
    Jag använder Vov till hundens mat, det har vi alltid gjort.Kanske inte det bästa, jag vet inte men det är så pass lite i maten och hundarna älskar det och äter gärna maten.
    sluta med det om du vill din hunds bästa.
    Vill du inte ge torrfoder kan du ge färskfoder!
  • Ancha

Splach: Så du menar seriöst att en hund tar skada av typ en msk vov i maten på kvällen??
    Min hund äter torrfoder men jag blandar i lite blötmat i kvällsmaten. Vore ju en annan sak om jag gav enbart vov el?

• TheMilky

Vi ger hundarna färskfoder iofs, men jag fattar inte ändå.. om nu burkmaten innehåller vatten och noll näring eller grejer, vad gör den då för skada i mängden 1 msk?

• stjärnströssel

tror itne ens hunden tar skada av att äta vov dagligen

Bakelser är oxå mat
  • Ancha

Tillägger att jag ger vov i hundens mat enbart för att hon tycker om det och då äter med lite mer glädje

• PrettyGirl

Ancha skrev 2009-01-12 12:34:41 följande:

Splach: Så du menar seriöst att en hund tar skada av typ en msk vov i maten på kvällen?? Min hund äter torrfoder men jag blandar i lite blötmat i kvällsmaten. Vore ju en annan sak om jag gav enbart vov el?
    Hundarna tar ingen skada av den maten alls, med så lite i torrfodret. Jag har eagle torrfoder o blandar ut med en två bitar varje gång de äter, o katterna tycker oxå om den maten, så förutom torrfoder så får de oxå av den. Eftersom den inte innehåller så mkt näring så är det ju bara en smaksättning på maten. Började så för att en av hundarna åt dåligt, nu äter han alltid upp. Då behöver man inte minska på torrfodret heller. Jag brukar äv ge mina överblivna kokta grönsaker som extra tilltugg, väldigt uppskattat.
  • Splach
    Ancha skrev 2009-01-12 12:34:41 följande:
    Splach: Så du menar seriöst att en hund tar skada av typ en msk vov i maten på kvällen??Min hund äter torrfoder men jag blandar i lite blötmat i kvällsmaten. Vore ju en annan sak om jag gav enbart vov el?
    Som jag tolkade det på ditt inlägg så åt din hund enbart vov..

Sedan vist det kanske inte är skadligt att hunden äter en matsked vov vid varje måltid, men kan man ge något bättre som är lika gott varför inte göra det för?
Svar på tråden Vov mjukmat (hund)