• NinaB

Farligt att nysa kraftigt??

Dum fråga kanske men jag undrar om man kan få missfall av att nysa kraftigt? Jag måste vara allergisk eller nåt för jag nyser jättemycket. Det gör ont nere vid äggstockarna när jag nyser kraftigt. Är i v 11 och blir orolig!!!

• Svar på tråden Farligt att nysa kraftigt??
  • Michaela 83

det kan jag verkligen inte tänka mig...

• lollipop25

det kan jag aldrig tänka mig.

• taiyin

Tror att det är dina magmuskler eller ligament som gör ont när du nyser, jag hade det också runt de där veckorna och när jag nös eller hostade. Om pyret sitter fast ordentligt så kommer det nog inte ut för att du nyser...

Prova att böja dig lite när du nyser, så kanske det inte gör lika ont. Funkade för mig...

• terran

Hejsan,

Jag tror inte att det någon risk alls att man kan få MF bara för att man nyser kraftigt. Jag nyser hela tiden också, har gjort det sen jag blev gravid.

/Terese v.12

• Alicia05sMamma

Ingen fara alls Däremot är de farligt att kväva nysningarna då det kan påverka ditt hjärta.

• Goding72

Böj upp benen när ni nyser, jag nyser också kraftiga nysningar o det riktigt hugger till i magen då. När jag böjer upp benen så känns det ingenting.

• Billie

Jag är superallergisk och nyser massor när jag ej tar min medicin pga av att jag är ny gravid. Men mitt problem är nog mer att jag knappt kan hålla tätt när jag nyser, sviter från förra förlossningen...

/Billie

Svar på tråden Farligt att nysa kraftigt??