• Tvåbarnsmorsan

Fler med 1-åringar som hellre går på knäna än på fötterna?

Min dotter är 14 månader och kan gå några steg själv men sen sätter hon sig och går på knäna istället, har aldrig sett barn som gått på knäna istället och hon kryper inte så mycket heller! Finns det fler med barn som går på knäna?

• Svar på tråden Fler med 1-åringar som hellre går på knäna än på fötterna?
  • Hannah76

Hahhaha. Precis så gjorde vår lilla tjej, hon gick enbart på knäna till hon var 18 månader. Sen började hon gå. Vi försökte uppmuntra henne till att gå innan, men hon vägrade.

• Flickan och kråkan

De gör väl det som är effektivast och mest intressant i deras ögon antar jag. Här har vi en grabb på snart 13 månader som kryper med ett knä i backen och en fot. Försöker uppmuntra gående, men det är fullständigt ointressant. Kan inte ta något eget steg ännu och det tar nog ett tag till känns det som. Din tös är nog snart på fötter

• Tvåbarnsmorsan
    Flickan och kråkan skrev 2009-01-12 12:08:47 följande:
    De gör väl det som är effektivast och mest intressant i deras ögon antar jag. Här har vi en grabb på snart 13 månader som kryper med ett knä i backen och en fot. Försöker uppmuntra gående, men det är fullständigt ointressant. Kan inte ta något eget steg ännu och det tar nog ett tag till känns det som. Din tös är nog snart på fötter
    Det måste se ganska kul ut när din son gör så, min dotter är så gullig när hon går på knäna och tro mig när jag säger att hon redan nött upp flera strumpbyxor på knäna!Flört
  • Jemmifer

Ha ha ha, precis så gör min dotter oxå. Går på knäna och håller armarna rakt upp. dagispersonalen tycker det ser för festligt ut. Hon har tagit ett par steg men sen blir det krypa om hon inte har något i händerna, då blir det gå på knäna.

Freja blir 14 mån imorgon (gud vad tiden gick fort)

• Minxy

Min syster gjorde så, har mamma berättat. Hon fick riktiga "skurgummeknän" till slut - det var som om hon inte fattade att hennes ben fortsatte efter knäna

Leo kom till oss 16/2
  • ringblomma3434

Har också en tjej som går på knäna, eller drar sig fram med ena foten och andra knät i golvet. Hon VÄGRAR att gå, är snart 15 månader. Om jag håller henne i händerna så får hon spaghettiben=)

Är det nån som har nåt tips på om man kan hjälpa till på nåt sätt, eller är det bara att vänta och se?

• Flickan och kråkan

ringblomma3434 skrev 2009-02-11 21:02:57 följande:

Har också en tjej som går på knäna, eller drar sig fram med ena foten och andra knät i golvet. Hon VÄGRAR att gå, är snart 15 månader. Om jag håller henne i händerna så får hon spaghettiben=) Är det nån som har nåt tips på om man kan hjälpa till på nåt sätt, eller är det bara att vänta och se?
    Vad roligt med någon fler som har samma krypteknik som vår pojke .

Här är han snart 14 månader och går inte själv. Har sista veckan dock börjat vilja gå själv när man håller honom i en hand. Han knatar liksom på av egen kraft....innan har vi alltid fått hålla i båda händerna och föra ordentligt framåt...samma spagettibenssyndrom som ni. Det här kom plötsligt från en dag till en annan. Fast stadig är han verkligen inte och utan att man håller alls känns avlägset. Kan stå själv korta stunder men verkar bli rädd så fort han upptäcker att han inte håller i något och sätter sig snabbt.
  • Dollheart82

Haha precis så gör min dotter på 13 månader. Har dock gått första riktiga stegen idag, men den där tekniken fungerar alldeles ypperligt tycker tydligen hon

• Skrotapan
    Flickan och kråkan skrev 2009-01-12 12:08:47 följande:
    Hahaha, precis så kröp jag när jag var liten kul med fler... trodde jag var unik...;)
  • Tvåbarnsmorsan

Hon har nu gått på fötterna sen i slutet av januari men ibland går hon på knäna!

• En glad tjej

Min dotter gjorde också så, såg så roligt ut. Men när hon var runt ett år började hon gå mer på fötterna istället.

• NiWa
    ringblomma3434 skrev 2009-02-11 21:02:57 följande:
    Har också en tjej som går på knäna, eller drar sig fram med ena foten och andra knät i golvet. Hon VÄGRAR att gå, är snart 15 månader. Om jag håller henne i händerna så får hon spaghettiben=)Är det nån som har nåt tips på om man kan hjälpa till på nåt sätt, eller är det bara att vänta och se?
    Låter exakt som min kille på 13 mån...
    Prins Liam kom till oss 15/1 -08. Han är vårt underbara mirakel!
  • Catti41

Min grabb är ett år och är helt ointresserad av att gå. han kan stå och grejja länge utan att hålla i sig, eller så går han runt bordet eller soffan, men vid förflyttningar över golvet så kryper han, antingen på knäna om han ska ha grejor i händerna, eller så kryper han vanligt.

Han klättrar dock på allt, upp och ner, och upp och ner, så jag är inte så värst bekymrad.

• Dollheart82

Haha kan tillägga att nu har hon förfinat tekniken ytterligare. Hon verkligen springer på knäna och det går jättefort, hahaha et ser så himla kul ut!

Svar på tråden Fler med 1-åringar som hellre går på knäna än på fötterna?