• Nilam84

Hur stora är era badrum (kvm) ??

och hur mkt får ni plats med? vi måste bygga ut vårt hus för att få ett badrum på mellanplan och funderar på hur många kvm man behöver för att få plats med dusch,vask och toa.. jag skulle gärna vilja få plats till tvättmaskin o torktumlare oxå..kanske ni kan hjälpa mig!!

• Svar på tråden Hur stora är era badrum (kvm) ??
  • Gozzi

Vi har två toaletter.
    Den ena är på 16kvm, och där har vi bastu, dusch, bubbelbadkar och två relaxstolar.
    Rätt ok med plats tycker jag, fast å andra sidan kan ett badrum aldrig bli föööör stort (Går ju alltid att fylla upp med fina golvljusstakar och härliga gröna växter)

Den andra är liten, bara dusch och toa, typ på 5kvm?

• Cecese

I lägenheten jag bodde innan så hade jag ett badrum på ungefär 2-3 kvm. Där var det dusch, toa, handfat och tvättmaskin. Torktumlare skulle fått rum uppe på tvättmaskinen. Det var lite trångt men det funkade.

Nu har vi ett badrum på kanske 10 kvm. Då har vi dusch, toa, handfat, badkar, tvättmaskin och 1 garderob som är 60 cm bred.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂ oktober -08
  • Nilam84

Cecese skrev 2009-01-12 11:33:45 följande:

I lägenheten jag bodde innan så hade jag ett badrum på ungefär 2-3 kvm. Där var det dusch, toa, handfat och tvättmaskin. Torktumlare skulle fått rum uppe på tvättmaskinen. Det var lite trångt men det funkade.Nu har vi ett badrum på kanske 10 kvm. Då har vi dusch, toa, handfat, badkar, tvättmaskin och 1 garderob som är 60 cm bred.
    Oki,men då har jag ju tänkt rätt ang storleken iaf =) har mätt ut ca 9 kvm så då borde man ju få gott om plats?
  • Cecese
    Nilam84 skrev 2009-01-12 12:27:44 följande:
    Cecese skrev 2009-01-12 11:33:45 följande: Oki,men då har jag ju tänkt rätt ang storleken iaf =) har mätt ut ca 9 kvm så då borde man ju få gott om plats?
    Visst kommer det säkert att funka. För att få mera förvaring köpte vi 2 köksskåp (överskåp) på Ikea som vi satte ovanför toan och tvättmaskinen. De nedersta hyllorna når man hyfsat i men de andra så får man klättra på en pall. Så där har vi förvaring för t.ex. toapapper, nya hygienprodukter (köper alltid mycket billigt i sverig), bindor, sminkväskor osv. Sånt som man inte behöver ta ner hela tiden.
    Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂ oktober -08
  • Solskensmor

Vi är i funderingstankar på hur vi ska bygga badrum om kanske två år. Vi har tänkt att ha tvät och tork i badrummet, toalett, handfat, badkar, duschhörna och förvaringsmöjligheter. Ca 15-16 km2 siktar vi på. Vi ska räkna mer på det, vi har inte ens börjat budgetera än, bara gjort önskelista...

Svar på tråden Hur stora är era badrum (kvm) ??