• Emelianfian

När ska man åka in till förlossningen som omföderska?

Hittar bara info till förstföderska som ska åka in när det är omkring 3min mellan och värkarna håller i sig ca 45sek... men som omföderska då? sålänge vågar jag inte stanna hemma denna gången känner jag.... från det att mina väkar kom så tätt med första så var dottern ute på 3.5tim och andra barnet kanske går fortare?!

någon som vet....

♥ Nellie o712o7 ♥ lillebror Max i magen - BF idag ♥
  • Svar på tråden När ska man åka in till förlossningen som omföderska?
  • Maria V

Jag åkte in när jag kände att jag inte klarade av att vara hemma längre. Har ca 7 mil till förlossningen. När vi kom dit va jag öppen 5 cm och 4 timmar senare va han ute. Så jag är glad att jag åkte i tid. Fick all bedövning direkt jag kom in för jag orkade inte andas genom värkarna.
    Lycka till

Wilma 070313 Hjalmar 080724
  • nanoba

JAg har läst att som omföderska så e det 5-6 min emellan värkarna eller 2värkar inom 10 min så ska man åka in Tror det står på www.varktimer.se som oxå e perfekt att ha sen när verkarna sätter igång.

• Emelianfian

Okej tack :)

• Chilili

Jag ringde hem sambon när det var 7 min mellan. Han hade 4 mil att åka, när han kom hem så var det bara ca 2-3 min mellan värkarna. Vi hade 10 mil till förlossningen. Fick ringa efter ambulans när det var 8 mil kvar och vi förstog att det gick snabbare än man tror ska vara möjligt.... Vår andra son föddes i ambulansen 2 mil från sjukhuset!! Sambon var inte med, han satt i bilen bakom med våran andra son som då var 3 år. På förlossningen så fick pappa och storebror ta hand om lillebror i ett rum medans de sydde och fixade med mig.

Jag var rekomenderad att åka in när det var ca 5 min mellan värkarna trotts att det var långt att åka. Skulle aldrig göra om det!! Den första värken kom kl 05.30 och sedan var det en halvtimme mellan de första värkarna så jag trodde att det skulle ta hela dagen.
    9.30 är sonen född....

• saris2008

Det beror väl också på hur första förlossninge var, jag är inte gravid nu själv men min förta förlossning gick rätt snabbt från att värkarna börjat, så min bm sa på efterkontrollen att nästa gång är det nog säkrast att åka in så fort värkarna börjat.

• Emelianfian

Okej... vi har 2mil till förlossnignen så är inte långt borde ju hinna när det är ca 5-6min emellan. Måste nog gå lite mera på tid för när jag hade 6min mellan värkar med dottern så tyckte jag inte att det gjorde så ont nämligen så vågar inte gå på att stanna hemma tills jag inte klarar mera då kanske han kommer i bilen påväg in.

• Lilla Puh78

Min första förlossning gick väldigt snabbt, så även jag har fått tipset att åka in direkt när värkarna börjar den här gången. Det är ju så individuellt, prata med BM och den förlossning du ska till innan. Kan ju vara bra att de har inskrivet att man ska få komma in direkt alt. vänta beroende på hur det gått tidigare. Sen är ju varje förlossning olik den andra även om "snabba" förstföderskor ofta är snabba även andra gången.

• 3fraimsdotter

Det är lite olika men hade man en snabb förlossning förra gången så gäller det att vara vaken och inte vänta, speciellt inte om man har en bit att åka. Generellt rekommenderas en 5-6 minuter mellan värkarna annars för omförderskor.

• Nettis30

Min andra förlossning gick snabbt 2h 27 minuter från första värk tills han låg på magen. 27 minuter på förlossningen och han bara få lustgas.

Med första sonen tog det 15 timmar från första värk tills han låg på magen.

Nu väntar jag trean och e livrädd att jag födder hemma om denna även har bråttom ut.

• remix

min sista förlossning gick på 3 timmar och vi har nu 5,5 mil till förlossningen så min bm sa att så fort jag känner av värkar, regelbundna så ska jag åka in.

Svar på tråden När ska man åka in till förlossningen som omföderska?