• huny

Letar schampo för torr hårbotten - Matrix har slutat tillverka mitt favoritschampo!

Har tidigare varit beroende av Matrix Actrol Dandruff schampo mot mina kliande exem i hårbotten. Nu har de slutat tillverka dessa och har ersatt med Matrix Biolage Anti dandruff. Denna funkar dock inte lika bra och jag undrar om någon här har förslag på schampo eller annat jag kan testa?

Förresten - om det är någon känner till något ställe där de har kvar Matrix Actrol Dandruff i lager så hojta!

• Svar på tråden Letar schampo för torr hårbotten - Matrix har slutat tillverka mitt favoritschampo!
  • gagge

jasså dom har slutat tillverka dessa dom va ju grymt bra, rekomenderade det alla mina "hårbottens problems kunder" varit mammaledig ett tag nu... så tack för uppdateringen

Mina älskade två prinsessor!
  • Tilda Troll

lyko.se har massor med schampo, där kan man välja beroende på hårtyp finns bla. Matrix Biolage Scalptherapie Anti-Dandruff Shampoo-Tar bort mjäll och lindrar andra hårbottenproblem

• Lion80

KMS har ett liknande.
    Jag har så gott som blivit av med mina egna problem sen jag började med Tigi BedHead Superstar sulfatfritt schampo!

• huny

Har också hört flera som hyllat detta schampo så för mig är det en gåta att man slutat tillverka den. De vill att man ska använda Matrix Biolage Scalptherapie Anti-Dandruff Shampoo men som ni såg i TS så är inte det alls att jämföra med det gamla.

KMS var ett förslag - var får man tag på det?

Några fler förslag?

• meic

glömde ju skriva... där hittar du flera stora märken, bla kms.

• gagge

Ibland har dom KMS på RUSTA!!! Fundersam
    Dom köper tydligen upp konkurslager från utlandet.
    Snacka om att våra kunder på salongen slutade handla KMS av oss när det fanns på rusta
    och efter andra gången som det fanns på rusta så slutade vi sälja KMS, känns inte så värst seriöst.
    Bra produkter annars, så håll ögonen efter dom där om du har den butiken i närheten.

Mina älskade två prinsessor!
  • huny

Tack för tipset - kände igen märket någonstans från, men kunde inte sätta fingret på det.

• Majsan70

Jag använder Alternas caviar shampoo och balsam. Det är återfuktande och dessutom färgbevarande. Jag har oerhört känslig hårbotten och dessa produkterna funkar kanonbra.

Vil jag ha platt hår så använder jag deras hampa serie som oxå funkar bra till min känsliga o torra hårbotten.

Svar på tråden Letar schampo för torr hårbotten - Matrix har slutat tillverka mitt favoritschampo!