• pipie72

Extensions

Jag har haft tejpade extensions sedan september nu och bytat dem 3 ggr. Hur länge kan man hålla på? Mitt hår har blivit lite tunnare märker man när man tar av dem. Jag vill aldrig ta av dem eftersom jag får panik när jag ser mitt tunna fula hår. Finns där ngn skonsammare variant än tejp? Det är jobbigt och dyrt att hålla på o byta var 6-e vecka. Hur gör kändisarna? Jag vill ju ha långt och tjockt hår.

• Svar på tråden Extensions
  • HardrockGoddess
    pipie72 skrev 2009-01-12 13:11:55 följande:
    Jag har haft tejpade extensions sedan september nu och bytat dem 3 ggr. Hur länge kan man hålla på? Mitt hår har blivit lite tunnare märker man när man tar av dem. Jag vill aldrig ta av dem eftersom jag får panik när jag ser mitt tunna fula hår. Finns där ngn skonsammare variant än tejp? Det är jobbigt och dyrt att hålla på o byta var 6-e vecka. Hur gör kändisarna? Jag vill ju ha långt och tjockt hår.
    Är det en hel träns du klistrar fast och i så fall med vad?
  • Znuttensfilt

varför inte sätta i äkta extensions? med keratin?
    Håller upp till 6 mån och du kan styla d exakt som ett riktigt ?
    visst d kostar ett par tusen men d e e värt.samtidgt som ditt äkta hår under växer

• PrettyGirl

Det lossnar ju alltid hår från huvudet, men då en förlängning sitter i lossnar det inte lika mkt eftersom det mesta sitter fast. Då kan man uppleva håret som mkt tunnare när man tar ur förlängningen, dels för att man är van att håret är tjockare då o sen att dessa hårstrån då lossnar (brukar kunna bli en del i handen när man drar igenom)men det är normalt.

Men på dig tycker jag nästan det låter som om du ska låta håret vila ett tag, det kan vara nödvändigt för att inte tappa ännu mera. Hur än det är så sliter detta på håret, o det behöver en viloperiod emellanåt för att återhämta sig. Alla har olika hårtyper o kvalitet så det varierar på tid. Om du fortsätter o får tunnare o tunnare hår så går det inte, hur gärna du än vill det, få till en fin o "osynlig" förlängning. Det måste ju finnas tillräckligt med hår på huvudet för att täcka skarvar o så. Man kan inte ha för tunnt hår då.

Så ett tips är att käka B-vitamin o komma över allt du kan för att få ditt eget hår tjockare igen.

• pipie72

Tack så tipsen :)Jag ska åka iväg till värmen och bada i 2 veckor och tänkte ta bort mina extensions i samband med det för att låta håret vila. MEn jag vågar inte visa mig på jobbet med tunt hår helt plötsligt! Så dit jag nu åker om det blir Thailand så måste jag sätta i extensions. Är det billigt med extensions i Thailand eller Indien; någon som vet? Så vax är det bästa alternativet alltså?

Jag har tunna träns som tejpas fast i håret, kanske 1 cm tjocka.

Svar på tråden Extensions