• Mamma Mu med Sparven Max

Bröstmjölken har blivit mer genomskinlig....

Vad kan det bero på? Tror mjölken har börjat sina lite.. Ska försöka få upp produktionen lite hade jag tänkt. Han fick aldrig in rätt sugteknik från början så jag använder mig av amningsnapp som funkar utmärkt. Men har märkt att han inte alls blir mätt av det jag har. Så han får ersättning efter amningen.. Är det därför mjölken blivit tunnare? Är mjölken mindre näringsrik när den blivit tunnare och hur får man den att bli som förut igen? Tips sökes!

• Svar på tråden Bröstmjölken har blivit mer genomskinlig....
  • ronja 769

Jag vet inte men jag hade nog provat att pumpa mellan amningarna.

• betsla

Jag har läst nånstans här på FL att det kan bli lite tjall när man använder amningsnapp, att de inte riktigt stimulerar produktionen?! Men jag kan ha fel... bara hörsägen så att säga.

Prova att intensivamma! Lägg honom till bröstet så ofta du kan :)

• Mamma Mu med Sparven Max

Jo, jag har också läst att det kan bli lite strul med produktionen när man använder napp. Har försökt ett flertal gånger att få han att suga vanligt med det slutar alltid lika dant med skrik och tårar... På BB klippte de bandet under tungan för att se om det var problemet men det har ju inte hjälpt något alls. Vill ju kunna amma vanligt. Det hade varit en sån befrielse. Nu har vi kamp varje gång för att han inte ska dra av nappen när han ammar!

Funderar skarpt på att ringa amningshjälpen och se om man kan få nån hjälp. De säger ju att de kan lära sig när de blir lite större. Men lillgrabben är 5 veckor gammal nu.

Gärna fler svar önskas!

• betsla

Bra idé, ring amningshjälpen! :)

• Uet

tror inte att det är nått mer konstigt än att den första riktigt feta mjölken man har precis i början har tagit slut.
    Mjölken blir lite tunnare och genomskillningare då.

fast det låter ju som om du har lite strul i övrigt med amingen.

Håller med ovanstående...ring till ammningshjälpen, dom kan nog ge bra svar-

• Cinnamon

Den feta mjölken kommer ju sist i bröstet så att säja, först kommer det tunn mjölk som släcker törsten och sist den feta som mättar.. Är du säker på att det inte kommer lite fetare mjölk när han ätit ur en stund? Jaja, jag håller med alla andra, amningshjälpen har bergis svar på dina frågor. Kram och lycka till!

• LadyX

Damon: Det känner jag igen! Ett evigt kivande om att få nappen att sitta kvar. Man kan ju inte vara speciellt diskret heller när man är ute o den j****n åker av hela tiden... Min gosse är 2 månader o har fortfarande inte lärt sig att ta bröstet, trots att jag försöker varje dag.

Svar på tråden Bröstmjölken har blivit mer genomskinlig....