• caroline1987

Vilken häll och ugn ska vi välja

Vi håller på och renoverar vårt kök och ska nu köpa inbyggnadsugn och häll. Frågan är bara vilket märke och modell vi ska ha och om vi ska satsa på induktion eller vanlig glaskeramikhäll. Så vad säger ni har ni något ni kan rekomendera eller avråda från.

• Svar på tråden Vilken häll och ugn ska vi välja
  • anmara

Induktion, helt klart.
    Resten får andra tipsa om...

• lucki

Vi gjorde om vårat kök i somras, vi satte in husqvarna maskiner o jag är supernöjd.
    Sedan tror jag att de flesta märkena är likvärdiga om man jämnför samma prisklasser.
    Vad jag absolut skulle rekomendera så är det att köpa induktionshäll.
    Visst, den surrar lite, men det är roligt att laga mat på den, eftersom den reagerar så snabbt när du ändrar temperaturen.

Vad gäller ugnen, skulle jag vilja rekomendera att köpa en ugn med pyrolysrengöring.
    Vi köpte det, o jag blev så impat första ggn. jag skulle göra rent den.
    På med pyrolysprogrammet. Den låser sig själv ett par timmar. Maxar graderna o när du öppnar är det bara lite pulver kvar som behöver sopas ur. Du behöver med den aldrig mer stå o gnugga rent ugnen.

Hoppas ni hittar ngt som ni blir nöjda med.Skrattande

• caroline1987

Vi har funderat på ett paket från electrolux men det som får oss att tveka är just att det verkar som många gnäller på att hällen surrar och lever om. Vet ju inte hur pass störande det är.

• lucki
    caroline1987 skrev 2009-01-12 18:12:59 följande:
    Vi har funderat på ett paket från electrolux men det som får oss att tveka är just att det verkar som många gnäller på att hällen surrar och lever om. Vet ju inte hur pass störande det är.
    Jag tyckte det var störande när den var alldeles precis ny.
    Nu stör det mig alls inte längre.
  • Ardnas86

haft en electroluxhäll, den gick sönder flera gånger. första gången de hände va bara efter två veckor och då sa killen på electrolux att dom brukar göra de ungefär 3 gånger innan dom sen kan funka som dom ska. Och den har vart sönder tre gånger på mindre än ett år..

• caroline1987

oj då låter ju inte bra om den varit sönder så många gånger bara på ett år jag trodde electrolux var ett bra märke.

• 8Emilie8

Vet flera som haft problem med elextrolux induktionshällar. Men kolla på hur plattorna ser ut och hur de är placerade. Min största platta sitter på den bakre raden. Sååå irriterande när man ska steka nåt och måste sträcka sig längst in på spisen och ibland över typ såskastruller m,m,,,,

• Benganson

Kan varmt rekommendera Mieles häll och ugn. De kostar lite mer men helt klart värda detta om du vill ha saker som håller mycket hög kvalité. Mieles ugnar har någor som heter perfect clean och är en mycket hårdare emalj som är mycket lättare att rengöra.

• caroline1987

okej åh nu blev det ännu svårare hade som ställt in mig på electrolux. Miele är nog tyvär för dyrt då vi inte har jättestor budget. Men frågan är vilket märke man ska satsa på ibland känns det som att jag lika gärna kunde blunda och peka då det känns som ett lotteri.

Svar på tråden Vilken häll och ugn ska vi välja