• FridaT

Sover hela dagarna...

Min dotter är 1 vecka och 4 dagar. Jag har en dotter på 2år sedan innan och ingenting är likt hur första tiden var med henne så jag börjar bli lite orolig.

Hon sover mest hela tiden, vi gick och lade oss vid 22-tiden. Hon sov 4 timmar, åt och somnade om i 5 timmar. Dagarna innan har hon ätit var tredje timme och i stort sett sovit resten. Men idag har jag fått väcka liv i henne för att mina bröst hållit på att spricka. Tror det gick 4-5 timmar mellan ett mål. När jag lägger ner henne somnar hon direkt, inget skrik och inget behov av att sova i min famn. Hon har dock gått upp mycket i vikt.

Hon skriker inte alls mycket, men gnyr, tar i och är besvärad när hon sover. Bajsar och fiser mycket. Försöker rapa henne ofta men det kommer nästan aldrig en rap. Kanske ska köpa minifomdroppar? Tycker det är konstigt att hon inte skriker istället, för det ser ut som att det besvärar henne mycket.

Snälla säg att det är normalt att en bebis är nöjd och sover så mycket!?
    Är van vid min andra dotter som jag knappt kunde lägga ifrån mig första året...

Jag är inte orolig av mig annars, utan detta slog mig idag. Vi ska till BVC på torsdag, men funderar på att kontakta dom innan.

• Svar på tråden Sover hela dagarna...
  • Warspirit

Ja, prata med dem om du vill. Troligen är det inget fel och att ni nog ska vara glada att ert barn inte vrålar som vissa kan göra. Vår yngsta vrålade i en månad i sträck så att rutorna skallrade, liksom vi har fått sämre hörsel. Men kolla upp det om det sitter en oro i din ryggrad. Det kan ju vara mammaintuitionen

• tulinas

Grattis! Din bebis är nöjd med sin tillvaro, var inte orolig. Miniformdroppar ska du bara ge om der finn tecken koliksmärtor. Alltså barnet skriker väldigt mkt. Lycka till.

• lördag

Åt och sov var det enda min dotter gjorde den första tiden.

• Hildegaard

Min lilla tjej är exakt likadan som du beskriver din bebis.känns nästan som att du beskriver henne. :) tror noig bara att dom är väldigt nöjda, och skulle de besvära dom mer så skulle dom nog skrika. ;)

• denfina1

Jag måste tala om för dig att vår halvårs gamla flicka sov dagarna och nätterna i ändå när hon var 1.3 måander och jag fick lite kontakt med henne.

Fick en klump i magen då jag tyckte alla andra bebbar var så vakna och nyfikna medans vår lilla flicka bara sov igenom mammaträffarna och bara vaknade och skrek när hon var hungrig.

Men helt plötsligt vände det helt och nu rä hon vaken mer än hon sover och hon är jättenyfiken på allt.

• Zezana

Vår son sov hela tiden i början han med, gör iofs fortfarande, men har några vakenperioder per dygn.. (han är nu 5 veckor & 4 dagar)

Vi var till apoteket & rådfrågade dom idag ang mkt gaser hos spädbarn & fick veta att man inte ska ge miniform om inte barnet har kolik..

Så länge ditt barn inte skriker eller visar tecken på att må dåligt, så är det bara passa på att njuta av lugnet

Svar på tråden Sover hela dagarna...