• ewq

stickningar i underlivet? varför?

ÄR det när livmodern växer eller ligamentet?

Sticker till på blyggbenets yttre sida fast vänster sida där man har den senan, ej smärtsamt men små jobbigt.

Är i v 10+3.

• Svar på tråden stickningar i underlivet? varför?
  • Melwsmammi

jag har fått höra alla möjliga anlednignar till stickningar.
    bla att de kan vara nerver som gör att de sticker.du har inte kommit så långt att du känner bebisen sparka?
    för då kan man också känna små stickningar ibland =)

• tindra1

jag hade stickningar i underlivet, kändes som att det stack till i "slidhålet" och så frågade jag läkaren på ultraljudet i v12.
    Hon sa att det var väldigt vanligt vid denna tiden i graviditeten och att de skulle försvinna senare men var inget farligt.
    Har fortfarande någon stickning men väldigt sällan, är i v.18 (17+2) och ska på ultraljud på fredag:) hoppas allt står bra till där inne.

• tindra1

om det är en väldigt kraftig och långdragen stickning så du känner att du måste sätta dig ner och det kanske tom gör ont när du sätter dig ner så kanske du ska kontakta läkare.
    Så kände jag nämnligen när tvillingen till mitt barn i magen började blöda ut.

Men det lät inte som att det var så på dig och du har säkert bara de vanliga stickningarna som inte är något farligt alls:)

• ewq

Tack
    Nej då det är bara vanlig stickningar (peppa peppa ta i trä) och det är inte livmodern som smärtar.

Håller inte i sig hela tiden.

• Melwsmammi
    Svar på #4
    vad menar du med blöda ut??
    lät läskigt
  • Melwsmammi
    Svar på #5
    alltså vad jag läst så kan de stickas när livmodern växer och kommer åt nerver och sånt..
  • tindra1

jag hade tvillingar i magen och i v.5 stack det till som satan i underlivet det höll i sig länge och när jag satte mig ner blev det nästan värre.
    Sen gick jag på toa när det lugnat sig och då kom det blod.
    Åkte på ultraljud dagen efter och då såg de att det var två hinnsäckar en som var tom och en med ett foster i.
    Läkaren sa att det var den som var tom som gjorde så att det blödde, jag hade haft tvillingar i magen men bara en klarade sig.

Det menade jag med att jag började blöda ut ( blöda ut barnet)

• ewq

Angeliican skrev 2009-01-12 16:11:21 följande:

Svar på #5alltså vad jag läst så kan de stickas när livmodern växer och kommer åt nerver och sånt..
    Tack misstänkte det. Väx värken är väl även molnande värk till och från?
    Har hört hjärtljudet idag så bebisen lever allt där inne och igår kände jag "fladder"
  • ewq

tindra1 skrev 2009-01-12 16:19:44 följande:

jag hade tvillingar i magen och i v.5 stack det till som satan i underlivet det höll i sig länge och när jag satte mig ner blev det nästan värre. Sen gick jag på toa när det lugnat sig och då kom det blod. Åkte på ultraljud dagen efter och då såg de att det var två hinnsäckar en som var tom och en med ett foster i. Läkaren sa att det var den som var tom som gjorde så att det blödde, jag hade haft tvillingar i magen men bara en klarade sig. Det menade jag med att jag började blöda ut ( blöda ut barnet)
    Beklagar att den ena inte stannade kvar.
  • Melwsmammi
    Svar på #9
    jaaa precis när de växer kan de vara molande värk och även stickande =)
    de är mycke som händer i kroppen så de vore ju lite kosntigt om de inte stack och spände och såå =)
  • Melwsmammi
    Svar på #8
    Jag beklagar =(
Svar på tråden stickningar i underlivet? varför?