• glammis

Torkad blodpudding

Torkad blodpudding har jag hört ska vara bra och poppis hundgodis. Men hur gör man? Antar att det är ugnen som gäller men hur länge och hur många grader ungefär?

• Svar på tråden Torkad blodpudding
  • Fonzan

Hej ,...brukar göra torkad blodpudding...

100 grader i ugnen på en plåt.

Du gör liksom små bitar/kuber av blodpuddingen...ett jäkla jobb, men värt besväret!

Ibland får man ha mer än en timme i ugnen...du känner...de ska blir hårda och knapriga...inte mjuka inuti...

Mycket billigt och uppskattat hundgodis!

• glammis

Bra, tack! Blodpuddingen is in the ugn!

• Fonzan

hehe ...

Du får informera om ifall det var uppskattat...

Man brukar väl kanske inte säga att man gör blodpudding i ugnen när folk är här...hehe...men det luktar faktiskt ingenting...eller så har jag taskigt luktsinne....

• glammis

japp, det var uppskattat! Men så fort jag öppnade ugnsluckan så luktade det skolbespisning! Men annars luktade det inte så mycket som tur är....(som du förstår är jag själv inget stort fan av blodpudding!)

• Fonzan

haha inte jag heller...men tar hellre i den torr än gegga...men dte blir ju bra resultat

• Välkommen till mej

Hur förvarar ni dem?

• Fonzan

jag brukar lägga det i en plast burk bara...de är ju torra,hårda och knapriga =) eller i plastpåse i fickan då man går ut...

• Mariina

Hur länge kan man ha dom i fickan utan att de blir gamla?
    Är det bra för hundens mage?
    Kan det även ges till valpar?

• glammis

Åh, nytt liv i min tråd *stolt*

Jag tror man kan ha dem i fickan ganska länge...någon månad kanske? Om de är riktigt snustorra vill säga...
    Jag antar att det inte borde vara dåligt för magen, inte mer än annat godis i så fall är...Så länge man inte ger jättemycket.
    Våran valp har fått detta i två månader nu och hon har aldrig haft problem med magen + att hon älskar det!

• Mariina

Hur är det med morötter, är det nyttigt och bra att ge hnden?

• Mariina

Gav korv till min valp för nån dag sen, några bitar bara som belöning och hon blev lös i magen. Tror att det var på grund av dom.
    Vad tror ni? Är korv inte bra att ge?
    Det var kalla varmkorvar..:P

• MammaTillDomFinaste

Korv brukar inte vara nåt ptoblem, men din hund kan ju ha lite känsligare mage helt enkelt. Jag hade en golden som hade jättekänslig mage som jag "tränade". Han blev lös bara han fick i sej en köttbulle när han var liten, så jag lade i ca 2 makaroner varje dag i hans matskål och ökade lite hela tiden tills han kunde äta "vanliga matrester" och hundgodis vid träningar. Så vissa magar kan tränas upp, vissa har helt enkelt känslig mage!

Svar på tråden Torkad blodpudding