• brünnhilde

Hur är det att bo i Höör?

För och nackdelar? Vad är Höör bra på? Vad är Höör dåligt på osv?

• Svar på tråden Hur är det att bo i Höör?
  • cavat

Fördelen med Höör är att de har tåg som går in till Lund och Malmö =)

• brünnhilde

cavat skrev 2009-01-12 19:02:46 följande:

Fördelen med Höör är att de har tåg som går in till Lund och Malmö =)
    Jo, det har jag förstått. Men undrar hur resten är.... Miljö, folk atmosfär osv. Vad för slags människor bor där?
  • cavat

Höör är en typisk småstad, lite "sömnig" och lugn. Nära till naturen, många småhus. Inga direkta affärer, en mataffär och nån "kvarglömd" damaffär. Pizzeria och videobutik. Bra tågkommunikation. Många pendlar till sina jobb i annan stad. Om man tänker på ordet "småhåla" är det Höör man tänker på. Positiva med Höör är att villa priserna är relativt låga.

• brünnhilde

Tack för svar.

Folk som bor där, är det många inflyttade från stan? (Eller blir man en "utböling" om man flyttar dit utifrån?)

• tessanior

Mi n bror o han sambo o barn har precis flyttat ner till Höör. Ingen av dom kommer därifrån, hon från Lomma och han från Landskrona/Klippan. Nu hade dom precis bott i Umeå i 3 år innan dom flyttade dit. Deras son som går i trean går i en Waldorfskola (stavning??) som verkar jättemysig. Dom känner sig väldigt "hemma" där efter bara ett halvår men folk och så verkar det som.

• cavat

Tror att det är ganska många nyinflyttade eftersom priserna är så pass låga på husen, många barnfamiljer. Tror inte du kommer att känna dig som en utböling, stan är liten och man lär känna folk ganska fort (speciellt om man har dagisbarn).

• brünnhilde

Tack för svar!

Om det finns fler som har erfarenhet får ni gärna skriva!

• erinny

tycker faktiskt att höör är mysigt.. min bror trivdes där från första stund. Blev förvånad att det fanns en del mysiga kläd- och inredningsbutiker

• brünnhilde

erinny skrev 2009-01-13 23:25:12 följande:

tycker faktiskt att höör är mysigt.. min bror trivdes där från första stund. Blev förvånad att det fanns en del mysiga kläd- och inredningsbutiker
    låter bra.
    Hur är det med restauranger? Finns det fler än ovannämnda pizzerian?
  • erinny

det har jag inte tänkt på, men jag har varit på två olika cafeer där.. Vet att det finns en lunchrestaurang iaf.. Sambon säger att de har jättegod lunch där. han har ätit där när han varit ute på jobb..

• brünnhilde

vad bra! hoppas på mer info...

Svar på tråden Hur är det att bo i Höör?