Snabba svar silverschampo/balsam
Ska sticka och köpa nåt utav det nu på morgonen, men vad bleker håret bäst, shampot eller balsamet?
har hört balsamet...men....va tycker ni??
har bara använt shampot, men tycker håret blir så risigt utav det...
Ska sticka och köpa nåt utav det nu på morgonen, men vad bleker håret bäst, shampot eller balsamet?
har hört balsamet...men....va tycker ni??
har bara använt shampot, men tycker håret blir så risigt utav det...
Har hört att balsamet ska vara bättre. men jag har inte testat själv.
Alltså ett silverschampo är just vad det låter, ett schampo!! Det bleker inte... Det som händer är att det blåa eller lila (kan vara både blått el. lila) "tar" bort dom gula nyanserna, eftersom dom är komplementfärger till varann! Bleker alltså INTE!
LInn84
nej det var det jag menade..hehe
inte bleker men färgar om mitt hemska gula hår till "vitt"
jag köpte Tone & Shine silver minx.
Skulle vara bra sa dom, det funkar som både schampo och balsam, så det är det enda man behöver.
var jättttttekoncentrerat och kostade 149 kr
ska testa idag, återkommer med första tvättens resultat =)
Spännande!! Tänk bara på att om du nyblekt det kan det hända att det fastnar lite blåa/lila pigment i håret. Inget farligt, går bort efter några tvättar, men det kan se lite lustigt ut! =)
Märket var visst inte tone and shine...haha, det var bio nånting...
Ahaa..kan det vara en vit flaska med grön text på? =) Från Matrix?
Jag tycker Loreal Proffesionel är helt outstanding. Grå flaska (tror jag). Har bara provat schampot och det räckte gott för mig.
Det heter BIOSILK
det är en grå pumpflaska och man behöver bara det, inget balsam eller så efter. Funkar kanon, var å klippte mig på samma gång.
resultat kommer om nån timma i mitt bildgalleri.
säger till då.
köpte matrix silvershampo härom veckan.
det var super bra.
och lät det sitta i fem minuter, sän var mitt hår lite i mitten grå aktigt kan ja säga.
fast nu har jag vant mig, och eller så har det tvättats "rätt" så nu är det vitt.
men bra schampo, det funkade iaf.
kanske lite för bra :)