• lillstrumpis

vad kostar ivf? (privat)

om man vill göra ivf privat vad kostar det?
    och när får man göra det inom landstinget och vad kostar det då? kan man ljuga om hur länge man försökt??

• Svar på tråden vad kostar ivf? (privat)
  • Ayla sthlm

ett privatförsök kostar runt 20 000 kr.

Gällande landstinget så är det en kötid på cirka 1 år och 9 månader, iallafall om du bor i stockholmsområdet. Där får man två gratisförsök.

• Pimpinellan

Privat allt från 17-30000:-. Gratisförsök varierar från landsting till landsting. 1-3 st. Kötiden är allt från ingenting till nästan 2 år i Huddinge. Då betalar man bara medicinerna som går på högkostnadskortet tack o lov. Summa max 1800:-.
    Men du: varför ljuga och säga att ni har försökt längre än ni har? Ni kanske inte ens behöver IVF i så fall.

• annii85

jag & min kille har försökt mer än 4år men de har inte funkat.
    vet ni vart man kan få behandling & undersökningar ? jag bor vid ljungby i småland kronoberg. kan ni ge oss lite tips & råd på bra
    internet sidor där man kan få mer information om hur mkt ivf kostar så blir vi jätte glada. kramis annii

• Ayla sthlm

kontakta din gynekolog eller en kvinnoklinik och förklara läget så får du nog tid för tester.
    Bor i sthlm så jag har dålig koll på på småland...

• mulan
    annii85 skrev 2009-01-12 20:59:55 följande:
    jag & min kille har försökt mer än 4år men de har inte funkat.vet ni vart man kan få behandling & undersökningar ? jag bor vid ljungby i småland kronoberg. kan ni ge oss lite tips & råd på brainternet sidor där man kan få mer information om hur mkt ivf kostar så blir vi jätte glada. kramis annii
    Vet inte hur det är med kronoberg men vi i Jönköpingslän är i Linköping när det gäller landstingsförsöken.

Läs runt på nätet så hittar du massa information om kliniker mm.
    Lycka till!!!
    Lite mer hoppfull nu
  • Simba79

Det finns olika betalningsalternativ för IVF. Det vanliga är att man kan köpa ett försök i taget för 20-25 000 kr och att det finns "trepack" där man får göra tre försök till kostnaden för två. Vissa kliniker har utöver detta även betalningsalternativ där man betalar mer om det bli barn än om det inte blir det. Utöver detta tillkommer läkemedelskostnad. Apotekets högkostnadsskydd är på 1800 kr/år.

Om man gör "gratis" IVF via landstinget betalar man för läkarbesök och mediciner.

annii85 skrev 2009-01-12 20:59:55 följande:
    jag & min kille har försökt mer än 4år men de har inte funkat.vet ni vart man kan få behandling & undersökningar ? jag bor vid ljungby i småland kronoberg. kan ni ge oss lite tips & råd på brainternet sidor där man kan få mer information om hur mkt ivf kostar så blir vi jätte glada. kramis annii
    www.fertilitetsguiden.nu finns mycket information och även länkar till alla IVF-kliniker i Sverige.
Svar på tråden vad kostar ivf? (privat)