• momto5

snygg insvängd kappa till i höst??

Nu blir jag snart tokig!
    Jag letar efter en kappa,knälång,som är ordentligt insvängd i midjan.
    Även ett par stövlar utan den där jätte,jätte smala klacken sökes.
    Tillägg,vore ju trtevligt om det inte var hutlöst dyrt!
    Har ni tips på inköpsställen??

• Svar på tråden snygg insvängd kappa till i höst??
  • Konvaljen

vet ingen så där på rak arm, själv har jag sett en supersnygg kappa från Sisters i senaste DV. Den var mönstrad och helt underbar men kostade 2300, lite mycket för en kappa man bara använder ibland.

Själv är jag på jakt efter en svart knälång kappa i ull av ganska klassisk modell. Om jag skulle råka hitta några tusen blir det dock rakletfart till Sisters

• Zemiramis

jag har letat efter figursydd kappa i fler år nu och det finns inte! har börjat ge upp faktiskt! det verkar som om tillverkarna/designerna vill att det ska se ut som om man är ett vandrande tält...

• Janushka

HM:s höstkatalog innehåller en hel del snyggt även La redoute har snygga höstkappor till ett vettigt pris. Dessutom han man ju alltid ansöka om faktura så man delar upp kostnaden men det där får man ju avgöra själv. Gå in och kolla på deras respektive hemsidor.

• blueberry

Förra året köpte jag en knälång kappa i machestermaterial på H&M. Den är fin och väldigt figursydd. Jag har sett liknande modell fast i andra färger (mer brunt och grönt nu) på H&M även i år. Kolla där!

• momto5

Någon mer som har tips på inköps ställe?
    Eller som kanske vill sälja en kappa?

• Zemiramis

mitt enda råd till dig är att sy en eller be någon hjälpa dig. jag ska be en väninna om hjälp när bebben är ute för jag har tröttnat på att inte hitta nån. hoppas du har bättre tur än jag

• momto5

Jag har varken symaskin eller sykunskaper,tyvärr!
    Annars hade jag sytt en på stört! :)

• Zemiramis

damn it!!! då återstår bara att önska dig all lycka till!

• mimmipigg

För ett par år sen köpte jag en skitsnygg insvängd vinterkappa med kashmir i från Tiger ... kostade iofs några tusen men jag använde den varje dag i två år (höst-vinter-vår) så det tycker jag inte är så farligt ändå. Vet inte om dom har nåt liknande i år kanske?

• momto5

Tack för alla bra tips!
    Sant att ett par tusen inte blir så dyrt,OM man man nu använder den ofta.
    Men där jag bor så duggar inte kläd affärerna tätt precis :(

• Solaris

I HM rowellskatalogen finns det en jättefin ullkappa i tweedmoddel,insvängd och knälång och med ett skärp i mitten som är avtagbart,vill ha!!!!!!

• uniMog

Ett tips annars är att köpa en kappa som man gillar hyfsat och sen gå till en sömmerska och för några hundralappar få henne att sy in den så den blir figursydd.

• Diddy

Såg en på veromoda som ja bara måste ha desutom billig..599:- me pälskrage..

Gå in på.. www.veromoda.se sedan på kollektion & sida 4 hittar du den på...=O)..

Svar på tråden snygg insvängd kappa till i höst??