• nypan78

Menopur - någon som har erfarenheter?

Hej systrar!
    Jag ska börja spruta Menopur idag, 75 IE till att börja med och undrar om någon har gjort erfarenheter av det läkemedlet? Första U-ljud om 8 dagar för att se hur äggen mognar.
    Min läkare har konststerat väldigt låga FSH och LH värden, så då gick vi direkt till sprutor (Pergo hade inte hjälpt i mitt fall säger doctorn), sedan ska ÄL utlösas med Otrivelle. När beror på hur min kropp reagerar.

Vilka erfarenheter har ni av Menopur, någn som är i samma situation som jag eller har lyckats (eller ej)?!? Berätta.

/Hej hopp

• Svar på tråden Menopur - någon som har erfarenheter?
  • Mamma till viljestark dotter

Jag har sprutat med Menopur i två omgångar (gjort IVF). Första gången fick jag 3 ägg men endast ett var nåt att ha. Andra gången fick jag 3 ägg varav alla var kanonfina. Jag hade 150-225 IE, så högre dos än du fått.

Pergo hjälpte in mig heller. Du kan läsa min press om du vill veta mer.

Håller tummarna för dig!

• jennyz

Jag har sprutat Menopur nu vid mit ttredje försök, fick ut ungefär lika många ägg som andra försöket (då med gonalF) men Dr tyckte att kvaliten var bättre nu, vet ännu inte resultatet men hoppas fortfarande att det fungerar denna gång!
    Jag hade också 150-225 IE vid detta försök.

Håller också tummarna för er denna gång!!!

3:e IVF i början av 2009
  • Varför såå svårt

Hej!

Jag har använt pergotime vid tre tillfällen tidigare men denna gången har jag fått Menopur. Har sprutat i tre veckor nu och ska ta ut ägg imorgon. Började med 75 IE men höjde till 150 IE och sen till 225 IE. Tog sedan Ovitriell igår 22.00 och imorgon är det som sagt dags.... Spännande. Vi får väl se om det är någon skillnad denna omgången med nytt läkemedel.

De andra tre omgångarna har det totalt bara blivit 1 (ETT!!) enda ägg som varit ok att återinföra... Kan knappast få sämre resultat denna gången. Hoppet är väl det sista som överger en? :)

Nåja.... vå får väl se....

Lycka till!

• Rolla

jag fick lika många ägg när jag använde menopur eller pergo... men menopur fick jag på 3:e försöket o då blev lina o maya till.

Lycka till

• nypan78

Tack för era svar!
    Jag har inte kommit så långt med IVF utan bara stimulering och sedan "göra själv" efter ÄL spruta. Omgång 2 just nu...

Svar på tråden Menopur - någon som har erfarenheter?