• Kärleksbarn

Ömma bröst, när?

Hej

Är gravid med vårt tredje barn och har inga ömma bröst alls! Hade det med mina andra två graviditeter.

När kommer bröstömmheten? När kom den för er?

Tacksam...

• Svar på tråden Ömma bröst, när?
  • Kärleksbarn

Mina har inte ens växt tills ig eller förändfrats alls, det ororar mig líte...

Mår sjukt illa istället kräks dagligen, och trött annars inga andra symptom. Är i v.9

• gaffsan

De två första graviditeterna, hade jag ömma bröst men inte den tredje.Jo jo sen på slutet när mjölken rann till.

• GrönaDruvan

Mina har inte heller växt.. möjligtvis lite lite fylligare, men har fortfarande samma bh storlek. Tror inte du behöver oroa dig!Jag får iaf ut råmjölk sen ett tag tillbaka, så de funkar ju!

• Pirr80

Mina har växt och ömmar. Har gjort det på alla mina graviditeter redan från v 4-5.

Var värre vid förra graviditeten, gjorde ont att ta av bh;n  och kunde inte sova på mage/magsida. Hi hi

• LisaPI

Har inget ont eller öm, har inte haft helelr och är i v13 (inte så långt gången) BM sa att det var olika. Jag har prolactulos och därför har min mjölk runnit till redan för 2 år sedan och hon sa att om mna har ammat tätt inpå så är dte vanligt att brösten inte ömmar alls... det är nog som det ska!

• sannie100

Jag ärr jätte öm i bröstvårtorna så man knappt kan nudda, och jag är bara i vecka 5 ungefär.

• Anki 82

Jag var inte öm alls förra graviditeten så blev istället chockad när jag fick jätteömma bröst denna. Kan nog vara så väldigt olika bara!!

• heidi021

Jag är i vecka 23 har fortfarande inte haft nåt tecken.. Dom KANSKE har växt till sej en aning..

• midoyesonono

Är i vecka 32 och mina bröst har knappt vuxit, så jag använder samma BH fortfarande och jag känner heller inte att de är så ömma som jag trodde de skulle bli!! I Början var de mer svullna men ca i vecka 15 så känns det som ingenting och ingen råmjölk heller =( Jag trodde de skulle bli större eftersom jag redan har stora byst från början men nix. Det som oroar mig är att tänk ifall det inte blir ngn mjölk för bebben!!!=( För det e ju inga tecken alls på det ju!!

• TinkyWinky

jag fick ont i brösten när jag gjorde ovf o det har bara blivit värre desto längre in i graviditeten ja kommit.. ibland värker det så, så ja måste hålla över bröstet.. varför först¨år ja ej.. men hemskt när dte värker. men bara i själva bröstvårtan ej hela brösten

☆° ★Bf 13/7-09★ °☆ v.16 ★ °☆
  • Tulpania

Pirr80 skrev 2009-01-12 21:29:24 följande:

Mina har växt och ömmar. Har gjort det på alla mina graviditeter redan från v 4-5.Var värre vid förra graviditeten, gjorde ont att ta av bh;n  och kunde inte sova på mage/magsida. Hi hi
    Känner igen mig precis, är i vecka 5-6 å har så ont, de är påväg att "sprängas" känsla hela tiden!!

Någon som vet om det lägger sig??

Men är så lycklig ändå ;)
  • Kajak

Nää, jag är vecka 36 nu o bröstet ömmade inte förrän nu på slutet om man ska trycka bröstet ordentligen då kan jag känner hur känsligt dom hade blivit.

Jag är GLAD att jag har lite ömma brötet nu inte då jag väntade första barn då var bröstet JÄTTE SUPER REJÄLA ömmmmmmmma. Så jag hade lite problem att sova på magen.
    Sen försvann det efter ett par veckor.

Med andra var det mindre känsligt och nu med tredje graviditet känns det inegtning.

Svar på tråden Ömma bröst, när?