• minhalva

Nyttig yoghurt till småbarn?

Finns det fruktyoghurt att köpa som är nyttig att ge till barnen?

Mitt barn gillar inte naturell yoghurt och mosad frukt i den är inte gott enligt henne. Hon var sjuk ett tag och det enda hon fick i sig var yoghurt fr yoplait men nu när hon är frisk vill jag kunna ge henne nyttig yoghurt istället för yoplait och alla andra märken som innehåller socker...ngra tips?

• Svar på tråden Nyttig yoghurt till småbarn?
  • panzermensch

vi ger valio vaniljyoghurt.. vette fan vad för nyttugt det är

ger du mig en styrkekram ger jag dig stryk
  • korven72

alltså... det är ju inte svart eller vitt.... låt säga att du ger din dotter fruktyoghurt så kanske du uppväger det någonannanstans i kostkedjan =)

• Tinuskan

turkiskt grekist yougurt blanda me frystabär...

• Tinuskan

• Tinuskan

• Sundström

Jag har letat också men tyvärr hittar jag ingen som verkar bra. Det är bara en massa tillsatt socker i alla. Kan inte förstå varför de inte kan göra någon bra.

• MKAsson

Jag tycker du skall prova med 10 % Turkisk yoghurt. Själv tycker jag att vanlig naturell yoghurt är surt som attan, men denna 10 % är mild och rund i smaken, ingen surhet alls, så till och med jag äter den naturell till frukost varje dag.

Vill din dotter att det skall smaka sätt kanske du kan ha i lite fruktpuré från barnmatshyllan, den har i alla fall inget raffinerat socker i sig och du kan välja själv hur mycket du vill blanda i.

Lycka till!

Svar på tråden Nyttig yoghurt till småbarn?