• strumpan77

Var kan jag köpa en blöjtårta?

En kompis har precis fått barn och jag vill ge henne en blöjtårta. Tycker att det är en cool present att ge men jag vet inte vart man kan köpa en. Nån som vet?

• Svar på tråden Var kan jag köpa en blöjtårta?
  • nattfrost

gnuttis.se har en del sånt, men vet inte om de har leverans och sådär, men gå in o kika.

• Karinsmage

Jag vet - gör en själv om du vill! Min syster gav mig en i somras när jag var höggravid. Du kan säker googla på bild på blöjtårta för inspiration... Lycka till!
    Karin

• strumpan77

Hmm.... jag är inte så duktig på att pyssla med sånt själv.
    tack för förslagen men jag tyckte att blöjtårtorna var lite dyra på lovelymama o gnuttis. tänkte mig mer en för 200-300 kr. på lovelymama kostade ju en del det men det blev så liten tårta då.

nån mer som har nåt förslag?

• Nina76

Låter som en rolig present, och mumsig! Idag finns det ju många "vanliga" konditorier som gör diverse specialtårtor till barnkalas osv. Du kan väl höra med ett fik i din närhet...

• sweran

en blöjtårta är inte riktigt en sån tårta du tror detär en tårtaa gjord av blöjor o diverse bebistillbehör

inte alls svårt att göra... köp ett paket blöjor (kolla med föräldrarna först angående storlek o fabrikat) gummisnoddar behövs oxå...
    sen rullar du bara blöjorna en o en o sätter en snodd runt... sen tar du en bottenplatta o börjar bygga det nedre lagret på, lättast är att sätta en större gummisnodd runt.
    sen gör man lika med nästa lager. ett tips är att foga samman de olika lagren med grillpinnar eller ngt.
    sen är det bara dekorera "tårtan med nappar, skedar nallar eller vad man vill..
    slå in i cellofan med ett fint band runt o det är redo att ges bort :)

Nina76 skrev 2009-01-12 23:32:43 följande:
    Låter som en rolig present, och mumsig! Idag finns det ju många "vanliga" konditorier som gör diverse specialtårtor till barnkalas osv. Du kan väl höra med ett fik i din närhet...
  • sweran

o såklart sätter man ett fint band eller ngt runt de olika våningarna, så att inte snoddarna syns

• lindamarias

Så bra idé! Fick en sån av en vän från USA när jag väntade barn - jätteroligt o bra o ha sen oxo Hon hade gjort sin själv precis som sweran beskriver så det ska inte vara så svårt

• Sagalina

hahaha..trodde ett tag att ni menade en riktigt tårta..va gott å fin den skulle va då..kollade lite på hemsidorna ni visade..det där ser enkelt ut att göra..det e ba köpa blöjor å fina band å göra egen tårtblöja..

• strumpan77

Jo, jag är skulle väl kunna göra en själv men jag är verkligen inte pysslig och med en 5-månaders bebis så har har jag inte tid så jag överlåter det åt nån annan
    Hittade en på blocket som gör blöjtårtor oxå. Verkade inte så dyrt. Vi får se.

Svar på tråden Var kan jag köpa en blöjtårta?