• Anonym (brud.)

Vågar man bli gravid innan bröllopet?

Jag ska gifta mig i juni och har precis börjat försöka bli gravid. Men kompisars kommentarer har fått mig till att börja fundera. "tänk om jag mår dåligt" tänk om jag är trött" "tänk om jag har ont" "osv"

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Vågar man bli gravid innan bröllopet?
  • Anonym (Cia)

Tänk om du blir tjock?
    Det är nog inte så roligt det heller.

• korven72

*ler*... det finns många tänk...

Men tänk om ni är fullkomligt överlyckliga över att du är gravid och ni gifter er... =)

Många tror att barn kommer på posten och att man helt enkelt kan välja exakt när man blir gravid. Så är icke fallet...

VIll ni skaffa barn så kör på =)

• Anonym

Vi hade planerat bröllop i agusti, strax före nyår slutade jag med p-piller (för alla sa ju att det tog typ ett år att bli gravid..) på Alla Hjärtansdag plussade jag.... Flyttade bröllopet till april, men jag kom ändå inte i drömklänningen.. Dock mådde jag som en prinsessa *L*

• Jazmina

Jag blev gravid 2 månader innan bröllopet, var visserligen planerat men vem hade trott att det skulle ta sej så fort? Jag mådde illa nästan hela grav. men just den dagen mådde jag tipp topp. Vi var fortfarande överlyckliga över att vi skulle bli föräldrar vilken gjorde vår dag om möjligt ännu mer speciell.

• Anonym (hrmm...)

Ja du, kan ju säga så här - Jag är gravid just nu och mådde så otroligt dåligt under de första 18 veckorna att jag blev sjukskriven och låg på sängen med en hink bredvid mig större delen av dygnet. Kunde inte ens öppna kylen, titta i toaletten även då den var ren, känna lukten av mat, äta annat än 5 olika rätter, gå i mataffärer, äta efter kl 14, sov sammanlagt 14 timmar per dygn. Jag hade inte klarat av det utan mannen och var så glad att jag inte behövde göra något eller åka någonstans. Så som svar på din fråga, med facit i hand för hur det var med mig så hade jag inte riskerat att bli gravid innan bröllopet. Men du kan ju reagera helt annorlunda.

Sen finns det ju en annan aspekt att tänka på med. När man är gravid så finns det ju vissa saker som man ska undvika att äta och dricka, det är inte så roligt att inte kunna skåla i Champagne på festen efteråt eller äta rosa kött.

• Anonym (Bääääbis)

Äsch, tänk vad härligt att få ha med eran bebis vid denna stora händelse! Även om den lill* "bara" är i magen

• Jazmina

Fast å andra sidan kan man ju aldrig veta hur man mår just den dagen, gravid eller inte, man kan ju bli sjuk eller vad som helst.

Anonym (hrmm...) skrev 2009-01-12 22:02:26 följande:

Ja du, kan ju säga så här - Jag är gravid just nu och mådde så otroligt dåligt under de första 18 veckorna att jag blev sjukskriven och låg på sängen med en hink bredvid mig större delen av dygnet. Kunde inte ens öppna kylen, titta i toaletten även då den var ren, känna lukten av mat, äta annat än 5 olika rätter, gå i mataffärer, äta efter kl 14, sov sammanlagt 14 timmar per dygn. Jag hade inte klarat av det utan mannen och var så glad att jag inte behövde göra något eller åka någonstans. Så som svar på din fråga, med facit i hand för hur det var med mig så hade jag inte riskerat att bli gravid innan bröllopet. Men du kan ju reagera helt annorlunda.Sen finns det ju en annan aspekt att tänka på med. När man är gravid så finns det ju vissa saker som man ska undvika att äta och dricka, det är inte så roligt att inte kunna skåla i Champagne på festen efteråt eller äta rosa kött.
  • Anonym (hrmm...)
    Svar på #7
    Men får man en sån graviditet som jag hade i början så kan man nog nästa garantera att man kommer att må uselt på bröllopet, att du inte gjorde det är nog mera ovanligt faktiskt.
  • strojes

Jag var i v12 när vi gifte oss. Jag hade dock inte någon bröllopsklänning utan hade köpt kläderna jag hade på mig på Axelssons (kjol och linne i lavendelblått).

• Anonym (brud.)

Anonym (Cia) skrev 2009-01-12 21:55:54 följande:

Tänk om du blir tjock?Det är nog inte så roligt det heller.
    Äsch det är jag redan och det vore faktiskt ganska bra att kunna skylla på det när man ser bilderna sen.
  • Jazmina

Jo det har du nog rätt i. Menade bara att inte alla mår illa så man kan ju omöjligt veta hur TS skulle må. Det är ju helt klart en risk att man får spendera tiden inne på toa ist.

Anonym (hrmm...) skrev 2009-01-12 22:05:51 följande:

Svar på #7Men får man en sån graviditet som jag hade i början så kan man nog nästa garantera att man kommer att må uselt på bröllopet, att du inte gjorde det är nog mera ovanligt faktiskt.
  • Anonym (brud.)

Tänker så att om jag skulle ha en svår graviditet eller "bara" må dåligt, så får man väl ställa in då.

• littlepixiegrl

Billabong är en, faktiskt, riktigt god alkoholfri champagne. Det finns många vackra brudklänningar för gravida och nötkött kan ätas rosa. Du kan visserligen ha otur och må så illa att du inte kan flytta dig från sängen, men många mår faktiskt helt okej om inte t.o.m. riktigt bra, så om ni vill försöka bli gravida nu, så tycker jag att ni ska göra det. Lycka till! Skrattande

@-`-,-- lillploppen i magen, BF 19 maj --,-´-@
  • silverfisken196

Kör på vetja! Du kanske inte har blivit gravid när det är så dags, och hur man mår är så individuellt så det går inte att jämföra.

• Anonym (mm)

min väninna började försöka 4 mån innan deras bröllop.. på själva bröllopet var hon i v5 och mådde jättebra, lite trött bara :)) veckan EFTER komma illamåendet och höll i sig tills förlossningen :P

jag hade lätt kunnat klarat av att gifta mig..
    har bara varit trött.. men INTE illamående lr dålig på något vis i övrigt :))

det är ju olika från individ till individ.. och det går ju att skjuta på bröllopet i västa fall ändå annars :)))

LYCKA TILL ts!:)

• Mamsis

TÄNK OM du äter något dåligt och har diarré hela bröllopsdagen Man kan inte styra allt här i livet så kör på det NI tycker känns bra

• mamarazzi

Man kan inte planera sitt liv till punkt och pricka. (heter det så) Så är det bara. Kör på och go with the flow. Det blir bra hur det än blir!

• Anonym (brud.)

Nu känns det bättre! Tack

Svar på tråden Vågar man bli gravid innan bröllopet?