Fast å andra sidan kan man ju aldrig veta hur man mår just den dagen, gravid eller inte, man kan ju bli sjuk eller vad som helst.
Anonym (hrmm...) skrev 2009-01-12 22:02:26 följande:
Ja du, kan ju säga så här - Jag är gravid just nu och mådde så otroligt dåligt under de första 18 veckorna att jag blev sjukskriven och låg på sängen med en hink bredvid mig större delen av dygnet. Kunde inte ens öppna kylen, titta i toaletten även då den var ren, känna lukten av mat, äta annat än 5 olika rätter, gå i mataffärer, äta efter kl 14, sov sammanlagt 14 timmar per dygn. Jag hade inte klarat av det utan mannen och var så glad att jag inte behövde göra något eller åka någonstans. Så som svar på din fråga, med facit i hand för hur det var med mig så hade jag inte riskerat att bli gravid innan bröllopet. Men du kan ju reagera helt annorlunda.Sen finns det ju en annan aspekt att tänka på med. När man är gravid så finns det ju vissa saker som man ska undvika att äta och dricka, det är inte så roligt att inte kunna skåla i Champagne på festen efteråt eller äta rosa kött.