• MammasÄlsklingar

Hur många månader kan man vara hemma med sitt barn om man tar ut 7 dagar i veckan

Hur många månader kan man vara hemma om man tar ut 7 dagar i veckan?

O hur många månder kan man vara hemma om man får sin sambos dagar också?

Har suttit o räknat så jag e helt jäkla yr därför jag behöver eran hjälp
    HJÄLP

• Svar på tråden Hur många månader kan man vara hemma med sitt barn om man tar ut 7 dagar i veckan
  • Lille Fi

Jag har tagit 7 dagar o ja fick sambons me, då kan ja va hemma i ca 13 månader. Börja ta i slutet av januari o kan va hemma till runt 25 februari.

Harry 8 feb ´08
  • Trisse78

390 dagar - 60 dagar för pappan = 330 dagar

330 dagar / 7 = 47 veckor + 1 dag

Detta är utan lägsta nivådagarna!

Utan pappans dagar kan du vara hemma

195 dagar / 7 dagar = 27 veckor och 6 dagar

Detta är också utan lägsta nivå dagarna

• Bullfan

14 mån och 5 dagar ska jag vara hemma, och då har jag tagit 180 av min mans dagar också.

• lillaemme
    Lille Fi skrev 2009-01-12 22:04:01 följande:
    Jag har tagit 7 dagar o ja fick sambons me, då kan ja va hemma i ca 13 månader. Börja ta i slutet av januari o kan va hemma till runt 25 februari.
    men då har du räknat me lägsta dagar oxå va??
    080928 - kom världens bästa Linus
  • Lille Fi
    lillaemme skrev 2009-01-12 22:07:43 följande:
    men då har du räknat me lägsta dagar oxå va??
    ja de har ja.
    Harry 8 feb ´08
  • MammasÄlsklingar

ah äntligen vet jag så snällt att ni svarade så 13 månader e d som gäller då om man tar ut 7 dagar i vecka + får pappans dagar utom dom 60 dagarna som e fast på han?

• lillaemme
    MammasÄlsklingar skrev 2009-01-12 22:11:49 följande:
    ah äntligen vet jag så snällt att ni svarade så 13 månader e d som gäller då om man tar ut 7 dagar i vecka + får pappans dagar utom dom 60 dagarna som e fast på han?
    ja men då får du räkna me lägsta dagar alltså..inte bara vanlig SGI.. skitkrångligt..ja bokade precis ett möte me Fk om föräldrapenningen!!
  • lillaemme
    Lille Fi skrev 2009-01-12 22:10:14 följande:
    ja de har ja.
    hur mixar du? blandar du lästa dagar å sgi dagar?
  • MammasÄlsklingar
    lillaemme skrev 2009-01-12 22:16:15 följande:
    ja men då får du räkna me lägsta dagar alltså..inte bara vanlig SGI.. skitkrångligt..ja bokade precis ett möte me Fk om föräldrapenningen!!
    Ja precis
  • lillaemme
    lillaemme skrev 2009-01-12 22:16:50 följande:
    sorry..ska stå lägsta dagar..Skrattande
  • Lille Fi
    lillaemme skrev 2009-01-12 22:16:50 följande:
    ja blandar, eller nu tar ja bara tre dagar i veckan, sambon tar resten. men innan tog ja lägsta 3 dagar o 4 sgi.
    Harry 8 feb ´08
  • MammasÄlsklingar

Bullfan skrev 2009-01-12 22:07:05 följande:
    14 mån och 5 dagar ska jag vara hemma, och då har jag tagit 180 av min mans dagar också.
    Tar du ut 7 dagar i veckan då????
  • Lisa1976

kan man inte räkna ut detta på fk´s hemsida? (Den är världens sämsta men jag har för mig att det går)

• TvåTrollungar

Hej

Vill ni ha hjälp med en enkel tabell där man kan se hur mycket dagar man tar ut per månad och hur mycket pengar man får per månad, så rekommenderar jag att ni besöker bloggen ungaforaldrar.blogspot.com/. och går till inlägget föräldrapenings - hjälp och översikt - the easy way (finns även under etikkenten barn kunskap eller Jonas berättar). Det är en excel tabell över ett helt år och uppdelat i 12 månader. Man fyller i sin dagsersättning (mamma och pappa separat) och skatt (mamma och pappa separat) och då kan man sitta och planera själv och försöka testa sig fram tills man är nöjd och kan man se hur många dagar man har kvar att ta ut (pappan och mamman).

MVH Jonas

Svar på tråden Hur många månader kan man vara hemma med sitt barn om man tar ut 7 dagar i veckan