Allergi mot clementin
hur märks det
hur märks det
Olika. Sen beror det på om man är överkänslig eller allergisk, och även vad man är allergisk mot tex skalet eller annat.
Hittade det här när jag googlade:
Röda prickar
Reaktioner mot citrusfrukter och jordgubbar är vanliga, men beror sällan på allergi. Ibland kan barnet få röda prickar runt munnen efter att ha ätit clementin eller jordgubbar men det är oftast helt ofarligt.
min dotter vart svullen och röda utslag på blygläpparna och jag funderar på om det var clementinerna eller om det har med obalans i kroppen när hon får tänder, hon älskar clementiner men törs inte ge henne nu
Verkar konstigt att reagerar på blygdläpparna om hon är känslig för clementin. Måste vara nåt annat. tror inte att det har med tänderna att göra heller. Använder ni tvål? Har hon ätit antibiotika? luftas hon mycket? hur gammal är hon?
Vi använder samma tvål som vi gjort hela hennes liv, hon luftas regelbundet, ingen antibiotika, men däremot köpte vi ett paket blöjor på Lidl som vi ej använt förut.
Hon är 13 månader
Kan vara blöjorna då. Vår tjej har varit känslig mot en del blöjor, för henne fungerar Huggies bäst.
Då tycker jag det låter troligare att det är blöjorna.
Jag själv är överkänslig mot citrus men det ger klåda och exem på händerna.
jag tror jag slänger blöjorna o provar att ge henne lite clementin får vi se! Tack för svar