• malinav

Har ni mer flytningar sen ni blev gravida?

Är gravid i v 6 och har mkt mer flytningar ! Någon annan? Blir nervös varje gång det är dags för toan... Rädd för missfall. Har också omnt från och till i magen plus i ryggslutet. Någon annan som känner likadant??

• Svar på tråden Har ni mer flytningar sen ni blev gravida?
  • FiaiMalmö

Jag hade väldigt mycket flytningar under min förra grav. Det blev liksom mer och mer. Till slut upptäckte en läkare under en undersökning (jag ville kolla om livmodertappen var påverkad eftersom jag hade så mycket sammandragningar) att jag hade en kraftig svampinfektion. Den hade jag inte märkt av all. Ingen klåda. Så blir det sjukt mycket så kan det vara bra att kolla upp. Jag tror också att infektionen gjorde att sammandragningarna blev fler.

• Shadilly

Man får massor av flytningar, det är kroppens sätt att hålla slidan extra ren.

• malinav

Ok. Ska göra det. Tack för ditt svar!!

• Shadilly

malinav skrev 2009-01-12 22:34:19 följande:

Extra ren?!
    Japp, slidan är ju självrengörande på grund av flytningar .Man tvättar ju inte INNE i musen utan de yttre delarna. Anledningen till att vi inte gror igen är att slidan hålls ren och fräsch med lytningarna, och vid en graviditet ökas de på. Kroppen är smart.
  • Hanniz84

hade oxå mkt flytningar... o det va en liten infektion, fick behandling för den, o det minskade... men jag har fortf mkt mer än innan grav...

• hemligahumlan

har jättemycket flytningar! är i v 4+4 idag! Det var likadant när jag väntade dottern, trodde nästan jag börjat blöda,för det kändes att det kom mycket, så det är precis som det ska!

• Kinya

För mig är det som vanligt. Har dock lite ont (som mensvärk ungefär) men har förstått efter att ha läst i trådar här att det är växtvärk.

• Joelita

Hej malinav!
    Jag har också en hel del, mest när jag är ute och går på promenad. Ska prova att anv. en lite tunnare binda.

Men det är tydligen normalt med ökade flytningar under hela graviditeten, som alla andra halvjobbiga symtom ;)

Samtidigt är det ju ett sunt tecken på att den lill* utvecklas som den ska och att kroppen förbereder sig på att bära ett barn :)

Lycka till alla havande kvinnor!

• Dramatic Chipmunk

Jag har också fått mycket mer flytningar sen jag blev gravid. Är jätterädd för missfall så jag tror alltid att det är på gång så fort jag känner att det "rinner till" men än så länge har det gått bra. Håller tummarna för oss båda!

• Miss Maya

Jag måste säga att för mig var det tvärtom, jag hade nästan mindre eller lika mycket flytningar som innan graviditeten. Men jag hörde MÅNGA som sa att de hade mer flytningar både under och efter graviditeten. Och läkaren jag träffade på MVC pratade alltid om de där flytningarna som var så rikliga så man nästan trodde man kissat på sig och jag nickade lite igenkännande varje gång, men fattade egentligen inte vad hon pratade om.

• Kaffetjej

Precis samma här!!
    Sara och Nicklas skrev 2009-01-14 13:18:43 följande:

Jag har också fått mycket mer flytningar sen jag blev gravid. Är jätterädd för missfall så jag tror alltid att det är på gång så fort jag känner att det "rinner till" men än så länge har det gått bra. Håller tummarna för oss båda!
  • Smilla 78

Japp, mycket med vita flytningar

Lycklig mamma till Neo 22 månader!
  • Moira

Smilla 78 skrev 2009-01-14 21:14:02 följande:

Japp, mycket med vita flytningar
    samma här
  • islandshästen

jag har också mycket mer flytningar. e nog vanligt.. ;)

• Fikon

JA! Jag hade hur mycket flytnignar som helst när jag var gravid. För att vara osmakligt detaljerad kunde det bli droppmärken efter mig när jag hade duschat. Men det går tillbaka efter förlossningen.

Svar på tråden Har ni mer flytningar sen ni blev gravida?