• muminmamman77

Tecken på om det är en flicka eller pojke?

Heej är som sagt jätte nyfiken på vad det blir för kön på barnet har hört teorier om det är en flicka är symtomen att vara sugen på surt och vara illa mående, men finns det fler teorier om detta vill så hemskt gärna få så mkt svar som möjligt, tack på förhand

• Svar på tråden Tecken på om det är en flicka eller pojke?
  • Jennick

Jag vet inte om detta är vad du vill höra, men jag har en pojke och en flicka och har upplevt båda graviditeterna likadana. Mitt tips är att du tar reda på könet istället, för det går inte att "lista ut" det på magens form, vad man är sugen på, hjärtljuden..

• Miniigirl

Säger som Jennicke...bättre att ta reda på könet med hjälp av ul!

DEt finns så mycket myter...och det är ju 50% chans att dom stämmer lixom...

När jag väntade sonen så läste jag runt lite om alal myter för skoj skull...och, nästan alla odm myterna sa att det skulle vara en flicka! men, ut kom världens underbaraste pojke...

• NiXxI

*skratt*

Jag tänker motgå mina två övre gäster här.

Med båda mina flickor hade jag:

Illamående i 7 veckor med kräkningar
    Finnar
    Mycket känslosam och gråtig
    Håret växte abnormt
    Ful blev jag
    Kraftig viktuppgång
    Gillade frukt och grönsaker extremt mycket
    Låg mage hela graviditetn
    Olika hjärtljud dock, en hög, en låg

Med denna jag väntar nu:

Huvudvärk
    Ilska
    Känner mig vacker
    har knappt gått upp något
    Gillar choklad helt plötsligt (ingen fan av choklad annars)
    Inga finnar, len i huden
    Högre och mer centrerad mage

Vad som vilar återstår dock att se...men nog sjutton är det kul att spekulera

Jag skulle önska mig en tredje flicka och mannen vill ha pojk, precis som systrarna vill ha lillebror. Får se vad som sker. är i v.21 och tar inte reda på könet, men spekulerar gärna

jahapp
  • Smilla86

För mig stämde "symtomen". Jag hade en riktig pojkmagen, man såg inte bakifrån att jag var gravid och gick inte upp så mycket i vikt. Jag var inte så illamående, håret på t.ex. mina ben växte knappt något. Hade en hormonrand hela vägen upp till revbenen och bebisens hjärtslag var låga och ut kom en söt liten pojk=) Även den kinesiska kalendern här på familjeliv stämde..

• Emma

Ett tips. Låt en kompis eller så ta fram två stolar, lägga en gaffel på den ena och en kniv på den andra, lägg sedan kuddar över så du inte ska se vilken stol dom ligger på. Du får naturligvis inte vara i samma rum samtidigt. Sedan går du och sätter dig på en av stolarna. Sätter du dig på gaffeln så blir det en tjej och kniven en kille. Har gjorde detta på en kompis, det funkade. Min svägerska har gjort det och hennes kompis och det funkade bra där också!

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • vintertjej

jag har hört att låga hjärtljud = pojke och höga = flicka, men ingen aning om det stämmer, med min dotter stämde det, men nu vet jag ju inte än :) tänker inte kolla heller. har dock mått kraftigt illa sen v 7 till v 12 det har jag också hört är tjej, men vem vet :)

• Miniigirl

Nixxi:

Jo, visst är det himla skoj att spekulera! men, man ska ju knappast tro på det! vill man veta säkert, så är det bättre att göra ett ultraljud, för det är somsagt 50%chans att myterna stämmer:)

• NiXxI
    Miniigirl skrev 2009-01-13 10:25:39 följande:
    Nixxi: Jo, visst är det himla skoj att spekulera! men, man ska ju knappast tro på det! vill man veta säkert, så är det bättre att göra ett ultraljud, för det är somsagt 50%chans att myterna stämmer:)
    Definetivt!

Därav att jag skrev spekulera
    jahapp
  • NiXxI

Jag gjorde ett köns-ul på 2:an bör väl tilläggas...så jag vet hur dte är att vara nyfiken, spekulera och göra slag i saken att ta reda på fakta.
    Dessvärre är ju faktan att köns-ul bara stämmer till 98%...så helt säkert är det inte.
    Dock mer tillförlitligt än en spekulation

jahapp
  • Miniigirl

Nixxi:
    hihi, nej...det har du ju rätt i:)
    helt säker kan man väll altså aldrig vara förän bebis är ute...:)

Svar på tråden Tecken på om det är en flicka eller pojke?