• flicka19

Rosa flytningar = graviditet?

Som rubriken lyder. Kan rosa flytningar vara ett tecken på graviditet? Har skrivit i en annan tråd ang. mitt problem med mensen! Hade ÄL för två veckor sedan (misstänker jag iaf) och nu på kvällen när jag torkar mig så är pappret ljusrosa! Kan ju självklart vara mens på G men det kanske till och med kan vara bebis på G? Eller? Någon med erfarenhet? :D

• Svar på tråden Rosa flytningar = graviditet?
  • Pearldrop

För mig så var det så, att jag fick rosa flytningar och visade mig vara gravid.

Men jag var bara 16 och den gången gjorde jag abort. Har iofs inte med saken att göra men ändå :)

• flicka19

Jaså minsann :) Så det kan vara ett tecken? Var det innan BIM eller hade du någon koll på det? Plussade du senare eller innan?

• evaparadiset

Jag hade rosa flytningar när jag testade plus med min son för 4 år sedan lite drygt.

Nu har jag nästan alltid rosa flytningar innan min mens så även denna gången. Hade en grym mensvärk för typ tre dagar sedan och sedan har jag haft rosa-röda flytningar sedan dess dock ingen riktig mensblödning. Ska ha mens först på torsdag.

• flicka19

ok, jag testade förut (ej med morgonurin) med ett billigt test från testlagret som visade negativt, men något är verkligen på gång! antingen mens eller bebis. Kanske testade för tidigt? Oavsett om det är mens eller graviditet så hade jag äl för ca två veckor sedan, kan jag ändå ha testat för tidigt?
    evaparadiset: plussade du efter du fått rosa flytningar?
    Jag har egentligen ingen koll på BIM då jag har haft oregelbunden mens sedan pillerstoppet i augusti. Har haft en enda mycket sparsam mens sedan dess och det var i början av december. Ikväll började jag som sagt få rosa på pappret efter jag torkat mig och har mensverk samt ömma bröst. Riktigt spännande detta :) Lycka till!

• evaparadiset

Jepp.
    Jag hade molvärk och gick bara och väntade på att mensen skulle dyka upp. Tre dagar väntade jag efter BIM sen testade jag och det blev ett starkt plus. Jag hade rosa flytningar plus lite vanliga blödningar i hela tre månader eftre att jag plussat, plus blödningar till och från under resten av graviditeten, men ut kom en välskapt pojke nio månader senare.

• flicka19

Vad kul :) Du ger mig hopp! Hoppas verkligen nu! Tack!!

• Hallonet80

Jag har haft så mkt gravsymtom sen en vecka tillbaka så var till 99% säker på att jag var gravid, har bim idag eller imorn. Men så imorse så var det lite rosa vattnigt på pappret å hoppet försvann på en sekund Denna tråd ger mig nu lite hopp tillbaka, men inte så mkt...

• flicka19

Hej Hallonet80
    Hur har det gått resten av dagen då? Själv så har jag inte fått något mer "rosa" har inte fått något alls. Så jag vet inte vad jag ska tro, gravtesterna visar negativt!

• Hallonet80

Hej!
    Jag har haft lite rosa/brunt vattnigt hela dan, vet inte heller riktigt vad jag ska tro, men antagligen är det mens på väg för min del, känner ju inga andra symtom längre så det e nog kört... Känns lite surt, trodde så att det blev nåt denna gång

För det finns det ju ett stort hopp dock om du inte fått nåt mer. Det kan ju ta ett tag för vissa att få plusset att visa sig, så håller tummarna för dej !!

• flicka19

Okej :( Men om du inte fått riktigt mens än så vet man ju aldrig :) Men nyss när jag var på toaletten så var det pyttelite rosa igen, förstår ingenting! Känner mig så trött och utmattad, har ont i huvudet och känner mig allmänt sjuk. Börjar nästan bli lite orolig. Men men :/

• Hallonet80

Hej, flicka ! Hur har det gått ?
    Hos mig har det kommit mer idag, först brunrött men nu mera rött så kan säga att mensen är igång här, tyvärr blir så ledsen å sur...

• flicka19

Hej hallonet! Här händer ingenting alls, inget + och ingen mens. Ingenting alls helt enkelt. Magen är dock i konstig form och jag har mensverk till och från. Men antagligen är det något som krånglar då jag haft problem med oregelbunden mens väldigt länge. I Feb kommer jag antagligen att få undersökas och kolla upp vad som är fel (med min mens) så jag längtar. Tror inte längre att jag är gravid (som jag misstänkte en stund) eftersom jag inte får + och om jag hade vart gravid och det är för tidigt att testa borde jag inte få symptom såhär tidigt tycker jag. Det är nog bara pms eller något! Men men, hur länge har du försökt :)?

• Hallonet80

Vad surt att inte få svar här och nu, man vill ju veta liksom. Förstår att det är frustrerande. Jag är iallafall glad att mensen kommer på rätt dag, om den nu måste komma....

Vi har väl försökt ett år kan man säga, fick ett ma i mars och ett ma i aug, sen har vi iofs inte försökt ordentligt förrän nu då vid senaste äl. Jag blev gravid på första försöket de båda andra gångerna, så nu e det lite jobbigt att det inte gick lika lätt denna gång. Men jag förstår ju att det inte alltid kan funka på ett försök, så hoppas bara att det inte dröjer allt för länge...
    Hur länge har ni försökt?

• flicka19

Okej, jag håller med, det är riktigt frustrerande! Men skönt att din mens dyker upp i allafall, försök att se det positivt Då kan ni ju åtminstone börja försöka på nytt ganska ofta!

Vad jobbigt med ma. Förstår hur jobbigt det måste vara. Det är ju positivt att det "tog sig" på första försöket dom andra gångerna men jag förstår att det blir jobbigare nu om det tar längre tid. Men antagligen så kommer allt gå bra, och du får nog snart plus igen :) Man får försöka att ta det lugnt helt enkelt (lättare sagt än gjort, jag vet)

Vi har inte försökt så länge. Slutade med p-piller i aug -08 och började försöka "på riktigt" strax därefter. Men jag är beredd på att det tar tid och har inte bråttom heller (faktiskt) men däremot är det riktigt jobbigt att äl och mens inte fungerar som det ska! Det medför ju att man blir lite orolig osv. Men om min mens inte dykt upp innan feb så kommer jag få hjälp med den Vet inte riktigt vad för hjälp men jag hoppas det kommer att underlätta.

• evaparadiset

Min mens kom idag Attans oxå.
    Ja,ja. Nya tag i februari.

• Emmie95

Hej! Jag försöker också bli gravid. Och idag upptäckte jag rosa flyttningar. Jag bara väntar på att få pengar så man kan köpa test. Min mens ska dock inte komma innan runt den 5-6:e maj. Men är det vanligt att man får rosa flyttningar under sin graviditet? Jag blev gravid förra året av misstag, men fick missfall. Fast när jag bar i 2-3:e vecka så fick jag ljus rosa flyttningar sen fick jag miss fall när jag var i vecka 6. Men jag hoppas verkligen jag är gravid, för den här gången är jag gravid med rätt person (om jag nu är gravid dvs). :)

• Fundersam21

Hej. Jag har just nu fått blodblandad flytning, men jag hade min mens för en vecka sen ungefär. Är det någon som vet vad det kan bero på?

• forareason

Har bim på fredag, fick rosa flytningar i tisdags och även onsdag morgon men nu vanliga gula flytningar?

Svar på tråden Rosa flytningar = graviditet?