• Ellie

Skriva dagbok under graviditeten?

Funderar på att börja skriva dagbok nu när jag är gravid. Kanske skriva en gång eller två varje vecka, om vad som har hänt, hur man har kännt sig, ja helt enkelt allt som har med graviditeten att göra. För man vet ju hur lätt man glömmer allting i efterhand, och kanske är det roligt att ha som ett minne?
    Någon som gör det?

• Svar på tråden Skriva dagbok under graviditeten?
  • mammacatta

ja, jag. jag skrev jättemycket i början, mindre eftersom. å nu är det inte ens en gång i månaden... men jag skriver! mest för att kunna berätta hur d var för mina barn när det är dags att bli farmor... eller mormor, beroende på denna grav...

man glömmer ALLT. jag skriver även ner hur relationen är med mamma å svärmor, så mina barn ska få lite "aha" när de själva ska tampas med mig och sin svärmor

• Atena

Jag gjorde det! Jag började när jag testade positivt och fortsatte efter att barnet fötts! Håller fortfarande på (min son är 11 mån nu). Kan helt klart rekommenderas, det är jättekul att läsa och kan vara roligt för barnet en gång i framtiden!

• Miss Maria

Jag hade oxå tänkt att göra det men det har inte blivit av...ångrar mig kanske lite! Men jag kan ju börja nu, än är det inte för sent!!
    Jag tycker du ska göra det!!!!

• TigerMåne

Ja, sätt igång bara!
    Jag köpte en jättefin skrivbok på Lagerhaus och skriver nu ett par ggr/v.
    Kul att ha sen

• Liam är min grabb

tycker absolut du ska skriva dagbok!
    jag gjorde ett tappers försök i början tror jag skrivit 5ggr så särskilt lyckat blev de inte

tror jag kommer ångra de en dag. ta kort på magen oxå, även de har jag slarvat med..

• Teskedsmamman

Jepp, skrev både till sonen och nu till lillebror...

Om inte annat så är det skönt att kunna gå bak till själv vid nästa graviditet.

• Carro1

Usch vad jag känner mig oengagerad.

Har tänkt på att börja skriva dagbok o fota magen, men jag kommer aldrig igång.

F*n vad jag e lat!!!

• Winnie

Jag har skrivit dagbok varje dag i 8 år nu och passar ju samtidigt på att skriva om min graviditet. Det är jättekul att backa tillbaka och läsa ibland.

• MJ78

Japp, jag skriver här på familjeliv och tänkte sedan skriva ut det jag skrivit till en liten dagbok.

Svar på tråden Skriva dagbok under graviditeten?